Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Veronica - 26 juni 2014 14:32

Här sitter jag alltså och bara sitter. Huvudet är fullt så det där med att göra praktiska saker funkar, sådär...Jag vimsar just nu på. Jag är ledsen för det. För jag hade tänkt gör en massa nyttiga saker idag. Eller passat på att njuta i solen. Fast det har jag ingen ro till. Så jag vimsar omkring och försöker få koll och kontroll på läget.

 

Lägga saker i rätt fack. Planera, delegera och göra listor. Vi går in i en ny fas. Efter ett och ett halvt år som student på heltid med 10 timmars arbetstid i veckan, sommarjobb, juljobb, inlämningar, muntliga examinationer och tre månaders arbetslöhet, ska jag nu börja jobba! Från sovmornar, kaffe och dator i säng, lugna starter och hemmapul i lign och ro ska det alltså jobbas! 7-16 mån-fred. Phu!

 

Från att såsat hemma, lagat mat, funnits till hands ska jag nu inte vara och göra det där. Man vänjer sig vid allt, tur det ;)

 

Och vet ni, det ska bli så skönt! 

 

Och bara för att jag är jag så ska jag såklart krångla till det och ägna mig åt att organisera vardagen i skallen. Barnen! Hur ska de klara sig!? Hur kommer det se ut här hemma när vi som jobbar kommer hem?? Hur lägger vi upp matlagning, handling, motion....Ja ja det har funkat tidigare ;)

 

Det är bara att jag måste bearbeta varje omställning. Så är det bara. Och när jag tänkt och planerat klart ska jag vara så effektiv jag kan denna sista helg innan nya livet!

 

Det blev väl inte som jag tänkt och det går bra det med. Man får ta chansen när den kommer liksom :) Det finns en mening med allt. Sådana här jobb växer inte på träd. Och litet branschbyte blir det. Jag får dessutom arbeta med män som jag velat länge och slippa klädtjafset på morgonen! Lycka! Bara måla på ansiktet och fluffa burret och hoppa i arbetskläderna! Woop woop! Vem trodde fröken Glamour skulle gilla det??? Tur man kan ändra sig och ändra sig igen.

 

Så, mot nya mål, utmaningar och liv!

Av Veronica - 26 juni 2014 08:51

Ett supersnabbt inlägg för att lugna nerverna, tysta getingarna i skallen och fokusera. Se lösningar och inte problem. Som jag aaltid gör. Utom när det rör tills sig...Jag har ägnat två dagar åt att planera, planera om och försöka lösa problem jag inte vet om de finns än. Rörigt? Ja!

 

Låt det ha gått två timmar så jag vet!

 

Och somna om på morgonen med en massa tankar som virvlar ger mardrömmar kan jag lova! Drömmar där nutid, dåtid och ren skär fantasi smälter samman. Hujedamig!

 

Mitt i allt inre kaos råder det ändå frid i sinnet. Renoveringen går framåt. Eller ja, vi har inte börjat renoveringen än, men allt som skulle flyttas är flyttat och omstuvat, sorterat och borta.

 

Idag ska det bli skrapning och såna grejjer. Woop woop! Nä nu ska jag gå och ta på mmig kläder, leverera en lampa, tanka bilen, ha ett möte och lunchdate. Paaaniiik!

 

Ps: Torrschampo och kokosolja är bra skit!

 

Ovido - Quiz & Flashcards