Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

Nytt sätt att blogga...

Av Veronica - 19 maj 2016 12:53

Eller säg det med bilder:)


Igår fick jag rida! Det är snart ett år sedan jag satt i sadeln och då på spunkhästen Lucky! 165 cm travare med spring i benen och hög hals. Som jag gillar så mycket. Men vi hann aldrig bli kompatibla..Det är det som är nackdelen med att rida två ggr i veckan, det tar tid att lära känna varann. Hursom, igår fick jag åka med en veteran:) 27 årig islänning. Nån timme i sakta mak i makalös natur. Att få andas häst, borsta lite fällningshår, lyssna på hovklapper och fågelsång är balsam för en hopplös själ;) Tack fina ex-kollega <3

I  

Ja, det där är jag i ett nötskal! Jag vet inte varför jag har det behovet av att trotsa....Bara för att jag kan liksom:) Något att ta med kuratorn kanske;) Jag och mina horn. Säg inte att det inte går...för jag provar! Ju större mansgris jag pratar med, desto mer tuttar trycker jag fram, liksom. 

J  

En annan av gårdagens höjpunket var: Chokladmousse på avokado! Första gången jag läste om det så tänkte jag, mnja. Men igår var jag desperat efter choklad! Och för lat och snål för att köpa. Och så ska man väl tänka lite på vad man trycker i sig...Jag kom på att jag läst  om det och googlade snabbt som fan. Receptet var dösmaskigt! Receptet hämtade jag från www.56kilo.se

Det var en kletig chokladdröm för en chokladjunkie! Och den kändes så fräsch!

 


J    

Jag har precis varit min vana trogen och gått ut med hunden innan min sofftid. Jag har den rutinen nu, hem från jobbet, snapp kissning för hund, kaffe eller lunch, längre promenad med hund, datatid och sedan avslutar jag med alla knasiga amerikanska riktiga hemmafruar. Vem fan behöver drama! I soffan ligger jag och förfasas över hur mycket tid, pengar och ego de har...Såvår fina svenska skog ger en bra kontrast till amerikans plast;)


Over and out.

Love and Peace.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Skapa flashcards