Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Mörrn mörrn.

Av Veronica - 13 januari 2014 08:26

Måndag. Ny vecka. Upp o på g. Ett barn skjutsat o morgonwalken done. Idag ska jag plugga psykologi o ställa sjävdiagnos ;) Närå, det ska pluggas. Intressant.

 

Helgen kom o gick. Det var både bra o anus. Bra var att mannen drog på afterwork med polare:) Jag drog till en gammal inflyttad vän. Prat o vin. Barnen hängde hemma med kompisar, vi hade sju ungar 13-17 på övervåningen fram till tre på lördagen :) Jag tycker det är riktigt kul att barnen vill vara hemma med vänner. Det finns barn som inte tar hem kompisar. Eller inte får...Vilket jag tycker är strange!! Visst, det blir lite rörigt...men här städar de efter sig så då gör det väl inget. 

 

Sonen med vän gick på konsert på lördagen. En av julklapparna från oss. Vi skjutsade o hämtade. O kvällen veks åt film o godis. Dottern drog till bonnvischan med vänner o grabbar. Då var det den familjens tur att ha huset fullt ;)

 

Söndag. Lång sovmorgon. Frunch med trötta barn. En som arbetat natt i backen. Promenad i kylan. Handling inför veckan o gomiddag. En timmes slapp i soffan med söndagstidningen.

 

Man ska inte klaga. Tillvaron är helt underbar. 

 

Anus då? Jo...att behöva prata med barn om hur en del vuxna beter sig. Att behöva såra dem med hur vänner o släkt beter sig. Det gör ont. Det finns saker jag inte tycker barn ska behöva veta om hur sjukt en del beter sig.

 

Tyvärr så färgar sådana samtal flera dagar o stämning är inte på topp. 

 

Men som sagt, ny vecka, Lyxfällan på tv, Quizkampen på mobilen o datorn i knä. Multitaska är inte bara för unga ;)

 

Peace.

 

 

 
 
Ingen bild

Ann-Helen

13 januari 2014 09:17

Skickar lite kramar! Jag vet hur det känns. Men barnen mår nog bra av att veta också. De blir större och möter mer och mer idioter. ;).
De förstår så mycket mer än vi tror tyvärr.
Kram

Veronica

14 januari 2014 09:09

Tack tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards