Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Tillbaka till verkligheten!

Av Veronica - 6 januari 2014 19:32

Japp, så var det dags att kliva ut genom dörren i arla morgonstund för arbete o skola. Vissa i det här huset får en extra dag...Jag o de "yngsta" glinen. Så jag har en morgon till med kaffei säng o en massa tv ;)


För att på onsdag inleder jag mitt nya liv. Ett liv mot uthållighet o perfektionism ;) Nä, skojar bara! Nä, jag har bara bestämt mig för att se till att mornarna blir längre för mig o kortare för andra. Det har varit en jobbig senhöst o vinter hitills för mig o en till här hemma. Så för att underlätta lite ska jag leka chaufför på mornarna o då passa på att ta ett varv i spåret när jag ändå lämnar av.


Det är även dags att jag tar itu med min jävla hälsa. Ett samtal till VC imorrn igen. Min trötthet o konstiga förkylningssymtom försvinner inte. Jag läste om nedsatt funktion i sköldkörteln av en slump. O voila! Det är mina symptom! Nu ska jag bara tvinga läkaren att ta det provet på mig. Min mission imorrn.


Julen är över o den var lång! Jag tog inte på mig mer arbete än två dagar i veckan då jag fortfarande pluggar på heltid...O det räckte. Vilket har lett till att jag hunnit med den mest stressfri jul ever! Att karl dessutom var hemma sjukskriven hjäplte till. Vi fick nån sorts egentid o återhämtning.


Annars söker jag jobb jävlar i min låda! Inlämning imorrn o sen fortsätta skicka CV överallt. Tänk om det damp ner ett arbete lagom till jag är slutpluggad! Underbart att få börja arbeta i februari...


Såhär en vecka in på nya året äter jag fortfarande för mycket godsaker, har ännu inte tagit mig till gymmet o är fortfarande lite arg.


Jag lever i min lilla bubbla o efter torsdag vet jag o mina nära mer. Hur kommer vi vidare nu? Vad gör vi? Vem vet...


Nä, nu orkar jag inte mer. Jag har pluggat o googlat halva dagen, städat o lagat pulled pork! Det var gott. Värt att göra igen. Nu ska jag luta mig tillbaka o kolla på kusinen som ska vara med i Svenska Mästerkocken eller vad det heter. Kul ska det bli i alla fall.


Puss på er <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards