Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Nu har jag fått nåt nytt att tänka på!

Av Veronica - 3 januari 2014 10:15

Hum hum....jag läste om nedsatt funktion i sköldkörteln o det var intressant. Det är mina symtom det. Så nu ska jag ringa vårdcentralen o be om ett prov. Men jag väntar till efter lunch. Nu ska jag värma upp fingrarna så jag kan skriva uppdrag. Jag är framme vid det sista denna kurs. 

 

En kurs kvar sen o sen ut i arbetslivet igen...Scary! Ja, fast jag har redan sökt en massa jobb. O ska fortsätta med det. 

 

Jag har även rensat livet. Tagit bort såna som får mig att må dåligt. O det var inget lätt beslut. Å andra sidan tackade de mig genom att blocka;) Att se bilder på nån påhittad idyll betackar jag mig för. 

 

Nu ska jag googla vidare innan väcka barn innan frunch...Skriva lite o inte fundera så mycket. Man kan ju bli deppig för mindre!

 

Hittils har väl inte året börjat så bra...Karln är sjuk, jag är trött o vädret är skit. Men jag lämnade mycket bakom mig där i elden på nyårsnatten. Jag skrev ner namn o orskaer på lappar o eldade dem. Det var en befrielse faktiskt. Jag var skeptisk. Men jag tror att det är själva förberedelsen o gesten som gör det enkelt att släppa.

 

Det påminner mig om en bok jag såg som jag ska låna. Om medberoende o hur man släpper det. Intressant.

 

Svammel svammel. Puss i ljumsken!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards