Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Veronica - 21 maj 2014 09:34

 


Det är namnen på min nya stil!!! Jag walking-joggade två varv idag! Skittid förvisso, men ändå! Jag är överlycklig över att kunna röra mig i annan stil och fart än gåendes i en halvmil. That´s my goal! Jag halvvägs mot den där milen som hägrar...Mitt motto är: Hellre rund och rörlig än smal och ohälsosam;) Att kunna jogga med några kilo för mycket är bättre än inte jogga alls!


Idag var jag dessutom smart nog att äta direkt när jag kom hem. Jag vill inte ha blodsockerfall igen! Igår fick jag släpa mig hem från tvättstugan och bädda ner mig själv i soffan en timme. Usch! Det är inget skoj! Men...ligger man dösjuk i en vecka, äter dåligt och ger sig på intervaller första springturen efter uppehållet, ja då är man dum!


Jag grundade dessutom med mitt nya mirakelmedel kokosolja i kaffet och en nan(banan). Laddad och tänd inför intervju. 


Vädret är fantastiskt! Solen skiner, fåglarna kvittrar, vattnet ligger spegelblankt och livet känns sådär lätt. Två veckor till Vårruset. Och håller tants form i sig blir det skoj! Tant är ju snart 42. Har inget förflutet som nån idrottstjej just, men har ändå i alla vuxna år ägnat sig åt ridning, gympa och promenader. Så helt lost är hon inte! Men tant får ont i ljumskarna av att springa. Det går till sig efter ett par gånger. Tant har ju faktiskt joggat en mil redan iveckan. Det ni!


Två pass igår och det blir två idag. Ikväll ska jag nog gå och köra intervaller påbron...måste spara lite på kroppen;) Å andras idan kan tjockisarna i Biggest Loser köra sjutton timmar kan jag! De är min inspiration. De gör ett jävulskt jobb och en helt otrolig resa. Värd respekt. Att de dessutom har modet att göra det i tv är värd en klapp på axeln. Kan man så vill man.Vill man så kan man.


Hej då!

Ovido - Quiz & Flashcards