Alla inlägg den 5 april 2018

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?

 

När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om hälsa , mat ,träning , mindflueness och slår knut på mig själv !

 

Jag kör igång med träningsschema, byter ut maten i kylen , svär över den misslyckade meditationen och ger upp .

 

Jag äter vitaminer ,mineraler ,dricker ingefärashot ,citronvatten ,skippar gluten och mjölk . Och hatar mig själv när jag trots allt inte mår bättre,  blir piggare eller smalare för den delen. Bränner ut mig och lider ännu mer. Blir grinig . 

 

Nya mediciner gör att jag mår piss . 

 

Mår snart kanske bättre eller så börjar jag med de tunga drogerna 😛

 

Huvudet upp och så plöjer jag en fåra till livets stenhårda potatisland .

 

Ibland undrar jag om det inte vore enklare om jag inte vara lade mig ner och gav fanns i att kliva upp . Om jag gav mig och lät någon annan skrapa upp resterna.  Resterna av den spilla som är kvar efter den person som en gång var jag. 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards