Alla inlägg den 28 mars 2018

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .

 

Hemma. Sjuk.

 

Jag läste mitt senast inlägg från 2016 för att komma ihåg vad fan jag gjorde då. 

 

Ja, i resterna av utmattning kan jag konstatera att jag blivit grinigare, har mycket lite tålamod med  andra människor utanför min snäva krets av familj. Kukdåligt tålamod. 

 

Jag har även blivit väldigt ensam . Har nästan inget annat socialt liv förutom jobb och familj. Och det är ju inte så konstigt när jag inte orkar höra av mig . Jag orkar inte hitta på något.  Jag glömmer att höra av mig. Och någonstans efter vånda och rannsakan har jag förlikat mig med att det får vara så. Eftersom jag befinner mig i dimman och inte får till en bra struktur så kan jag inte kräva av andra det jag inte fixar. 

 

Alla middagar jag planerar men glömmer att berätta för de det gäller.  Alla promenader, fikaträffar, spelkvällar , vinprovningar, alla inflyttningsblommor jag köpt men aldrig åkt med.  För det dyker upp nåt annat eller glöms bort. 

 

Jag känner precis som många andra i min sits att det skulle vara så kul att bli bjuden även om jag säger nej. Bara vetskapen att någon tänker på mig och vill träffas. Så som vi träffades förut . 

 

Och där är stunden för självhat och ömkan över .  Trots feber och elände måste hästen få mat och mockat . 

 

Vi ses 😊

Skapa flashcards