Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Veronica - 9 juni 2016 13:36

Japp! Nu är den här! Min sista vecka som halvt sjukskriven. Nästa vecka går jag på 75 %. Det ska bli skönt och en omställning. Min energi tar ju slut lite grann mitt över dagen. Jag har ju tränat lite de dagar jag har yogan på morgonen...de dagarna blir långa. Men det går!

 

Nu när jag vet vad min trötthet beror på så kan jag hantera den. Det var värre för ett år eller tom ett halvår sedan. då ville jag hänga nån. Eller mig själv. Nu hanterar jag den som den vuxna och medvetna kvinna jag är;)

 

Jag sitter ute och njuter av lugnet till blåst och fågelkvitter. Hunden sitter och sniffar i luften bredvid.

 

Han är också piggare! Shit vad duktig han har varit under denna vecka med tratt och bandage! Lillkillen   

Igår visade han bestämt att nu vare nog med tratt, munkorg och bandage! Han bet av sig med både tratt och munkorg...Det ser fint ut och tvättar vi regelbundet och ser till att han han inte river upp det så får det gå.

 

Han har verkligen fogat sig så gott som en Conrad kan denna vecka. Trodde inte han kunde vara så lugn;) Men nu som sagt är han pigg! Vi får utöka promenaderna lite. Undvika skog och mark där han kan hoppa runt och riva sig...Lättare sagt än gjort då han är vild, min lilla ponny! Magen är bra och allt känns toppen. Snart bad och bus för den lilla lusen igen.

 

Sommaren är här på allvar. Det är avslutningsvecka. En har gått på lov, en annan imorgon, den tredje på g hem från högskolan och en jobbar. det är våra "barn" det. Officiellt har vi inga barn i grundskolan längre... Ja, hur gick det till??

 

Å andra sidan så nä, vi är inte tjugo. Eller trettio. en av oss närmar sig femtio;) Och jag är fortfarande närmare 40 än 50:)

 

Livet känns lite bättre, lite mer kul och absolut helt klart mer värdefullt! Allt ordnar sig, löser sig och blir bra. Att omges av knasiga vänner som man kan vara med, bara vara, och skratta åt alla andra puckade människor! Det är gött det!

 

För fy tusan vad normal och bra jag är! Jag är fan lite bäst! Jag är ungefär som Lotta på Bråkmakaregatan: Jag kan nästan allting. Jag kan skruva trall, måla, gräva, dekorera, lata mig, dricka whiskey, reta gallan ur de flesta, rycka upp mig, bita ihop, hålla käften och bara vara. Bäst i test, helt enkelt.

 

Och då kommer jag till nästa punkt på min lista i skallen idag: Tuttar. Inte nappar som ungar har i käften utan boobisar. Tuttar, boobisar, bröst, meloner, taxöron eller vad vi nu ska kalla dem. 

 

Jag har ett par stycken vänner med rejäla boobisar. Jag har vänner med andra sorts boobisar oxå, men nu handlar det om de stora;) Alltså, helt ärligt och seriöst...Vem bryr sig om vilka boobisar man har och hur mycket de syns?? Vi kvinnor ska vara sexiga och behagfulla, men bara när det passar andra?! Typ. Om man har stora tuttar som syns varför ska man då skämmas för att de sitter där?? Vem ger sig själv rätten att tycka att de ska skylas så de inte lockar nån stackars lättledd karl utan vilja? 

 

En del människor! Fram för mer tuttar helt enkelt! Alltid retar det nån tydligen. Jag tror jag ska starta ett tuttuppror på Insta! Är ni med ;)

 

Pollen driver mig lika mycket till vansinne som dumma människor just nu. Det måste vara nån peak i pollenutsläpp nu! Det kliar och svider och jag nyser och snörvlar. Äh, men sprit i kroppen så löser det sig;) Sommarens whiskey är inhandlad, bara en hygglig gin också så är säsongen räddad.

 

 

Den berömda kvaddade tratten! Så går det när en bulldozer drar fram! Men som sagt, den höll en vecka. det var länge nog det.

 

 

Single malt, single malt, single malt oh halleluja! Vad den ska avnjutas!

 

 

 

Snart är däck två klart! Vi har lite pyssel som vi med nästan all säkerhet gör i helgen...Jag ska fixa en örtodling på vägg med hjälp av en halvpall, vi ska fixa en avställningsyta av två helpallar och trädgårdsplattor och sen är uteköket klart! Grillen, murrikkan och örter. Myyys! Ja, det är ju lite skruva kvar på nå bräder och stolpar..Men det fixar vi lätt.

 

Peace And Love!

 


Ovido - Quiz & Flashcards