Alla inlägg under maj 2016

Av Veronica - 11 maj 2016 10:57

Häpp, så var den här :) Förts dagen på jobbet. Efter två månader i dvala. 

 

Först trodde jag inte att jag skulle palla två månader hemma, sedan trodde jag inte jag skulle vilja/kunna jobba efter två månader...

 

Men saker hinner hända fort och snabbt. Och tur är väl det! Ja, det var. Skönt och kändes som vanligt. Det rista är att flera kollegor har slutat...

 

Jag får väl hitta andra att terrorisera ;)

 

Nu ska jag lägga upp mina dagar så det finns utrymme för yoga, egen tid och avkoppling.

 

Nu ska jag dricka te och få spunk på hunden som gnäller och vill gå ut. Men nä, det får han inte! Han slet sig igår och fick stryk av en fräsig madame. Tur att det var han och inte hon. Hundfan! Bättre hake...Och husarrest.

 

Love and peace.

 

Och ja, jag tar det lugnt. Jag jobbar halvtid i maj.

Av Veronica - 3 maj 2016 12:35

Mmmm att vara vuxen är att göra vad fan man vill!Eller....Mnja. Ibland så. Efter att kulorna rullat in, disken är diskad och tvätten tvättad, typ.


Idag har jag gjort en massa göra-vad-fan-jag-vill-saker! Sovmorgon. Egen liten prommis utan hund. Chilla på altanen med hund och son. Poppa lite musik för grannskapet och myst.


Nu sätter jag igång med lite sysslor. För att jag vill, inte måste. 


Men jag är så splittrad! Jag vill sätta igång! Med uteplatsen, balkongen, hallen och badrummet! Nu! Värderingen på lägenheten gick inte så bra tyckte jag. Jag  tyckte de värderade den för lågt. Men. Vi kan ändå låna det vi tänkte för att göra det vi tänkte.


Och då vill jag gör det nu! 


Men nä, idag ska jag tvätta lite. Gå upp och ta de sista julkartongerna i förrådet så att de inte behöver stå tio flyttkartonger i tv-rummet hur länge som helst till... Fast det är så mördande tråkigt...Och det påminner mig om att köpa fler galgar till garderoben däruppe...


Lite utrensat fick vi iallafall: Ungdomsgården hämtade två-sits soffan från Majas rum och två påsar med diverse gardiner och löpare. Rensa!!


Och på fredag ska jag dricka bubbel med grannen! Woop woop! Så innan dess vill jag ha golvet oljat och infran uppsatt ;) Blink-blink!


Min plan är att börja olja ikväll så det blir bra det. Och åka och köpa infra och penseer imorgon, blink-blink ;)


Igår hade jag en motionsdag utan dess like: Yoga, timlångs prommis med hunden på dagen och en timme på kvällen med karln och min övningar på toa golvet. Armhäv, sit-ups, planka och benböj. Och så satt jag en timme hos min stackars kurator...Det var väl därför jag var så trött imorse :)


Solen gick i moln och det var startskottet till att tuffa igång dagen :) Nu jävlar ska jag upp!


Love & Peace

Av Veronica - 2 maj 2016 11:44

Att fastna i en tankevurpa...Vad är det? Jo, det är när man som jag ligger i soffan på kvällen och ser på tv eller film och helt enkelt börjar tänka på att: Jag vill möblera om i tv-rummet. Jag vill måla om vitrinskåpet och skänken. Men nu kan jag inte det. För att jag inte orkar. Men jag vill ha det gjort för det kryper i mig när jag ser det svarta trät. Men nä, vi har bestämt att nu ska pengarna gå till annat så det blir ingen färg. Och vart ska jag hålla till? Hunden? Var ska hunden vara? Då måste jag planera in en kväll då jag ber karln åka iväg med hunden. Tänk om jag inte känner för det den kvällen? Tänk om jag bara hinne måla lite? Var ska grejerna ligga då? 


Klassiker. Och det slutar alltid med att jag blundar och skiter i det och sedan ligger jag där likadant lite senare...


Tankevurpa 2: Jag ligger i sängen. Nyvaken och funderar på vad jag ska göra idag. I vilken ordning jag ska gör det. Om jag går upp och bokar tid i tvättstugan innan jag går ut med hunden så hinner jag äta frulle innan jag går upp med tvätten eller så slänger jag i tvätten först och frullar sedan. Eller så ligger jag kvar en stund och chansar på en senare tid. Till slut kliver jag upp, inser att det finns ingen tid och då är jag så slutkörd mentalt att lusten att göra någonting inne, hemma är borta.


Tankevurpa 3: Jag har bilen och några ärenden att uträtta...var börjar jag? Om jag åker till apoteket först så kan jag gå och posta brevet, hämta paketet och handla på samma gång. Eller så åker jag och handlar där först och sedan postar brevet, hämtar paketet och tar apoteket sist. Och ska jag åka och handla vill jag duscha först och då är det lika bra att ta promenaden före så duschar jag sen. Men då kommer jag iväg så sent att det blir knasigt att åka hem bara för att vända då jag ska vara där på det tredje stället en viss tid. Då väntar jag och så kan jag börja vika kläder istället. Och då hinner jag bara vika hälften för tv kom emellan och jag hann ingen promenad eller dusch. Med andan i halsen hinner jag allt utom paketet och apoteket för det var sån jävla kö. Åker på mötet stressad och irri för då vet jag att jag måste ta det jag inte hann på vägen tillbaka och då vill jag helst bara hem...


Tankevurpa 4: Jag är ledig och vill helst sitta i solen hela dagen. Men jag måste damma av därute, ta ut vatten, hitta boken, var är brillorna, jag måste ringa, vika klart tvätten...Fan hann bara en halvtimme i solen innan molnhelvetet kom.


Tankevurpa 5: Det kommer en högtidsdag/student/semester. Om ett och ett halvt år. Det tänker jag på. Hur lägger vi upp det? Kommer vi ha råd? Om vi lägger undan si och så mycket så fixar det sig. Om inte? Vad gör vi då? Om det är så här nu hur ska det vara då?


Sånt här fyller mina tankar. Under 90 % av mitt liv kan jag hantera det. Och det blir bättre. Jag arbetar aktivt på det. Och det finns ingen logik i det alls. Helt utan anledning. Men jag snurrar in mig i utmattande kontrolltankar helt i onödan. Det för inte med sig något gott alls. Jag blir bara trött, stressad och irriterad. Frustrerad och maktlös. Till ingen nytta alls.


När jag hör mig själv berätta om det för någon så hör jag själv hur puckat det är. Hur idiotiskt det är. Meningslöst. 


Nä nu jävlar! Ta kontrollen över livet, hjärnan och paniken! Och glöm för fan inte att andas! Varje dag, varje minut. 



Av Veronica - 2 maj 2016 07:04

Eller morgonblues...Det är så synd om mig som är uppe nu...Jag sitter här bara för att jag inte ska somna innan jag åker på yogan. Helst av allt vill jag krypa ner under täcket de 45 minuter jag kan ligga där. Fast då vet jag att jag kommer vara mer död än nu. För då kommer jag vara mosigare än nu. För att då kommer jag ligga i halvslummer, helspänn och på aga. Slumrar, kolla klockan och räkna minuter innan jag måste kliva upp.

 

Och nu kom jag på att jag ska direkt till kuratorn efteråt. Ja just! Tur jag kom på det...Det innebär att snoopen måste ut en snabbis till innan jag drar.

 

Detta blir en lååång dag. 

 

Dessutom har jag onte i magen. Mens. Ont och en jävla massa blod. Svullen som få. Lägg till att jag mulade chirra och snorra igår. I hate myself! Bara för att jag inte ätit godsaker i helgen så var jag tvungen att åka och handla lite bara för att. Herregud! Hade jag varit utan kunde jag väl fortsätta.

 

En vecka kvar på sjukskrivningen. 

 

Och det här duger inte. Tjopp tjopp, ut med hunden och gå på toan.

 

Love & Peace

Skapa flashcards