Alla inlägg den 29 april 2016

Av Veronica - 29 april 2016 10:34

Vilken vecka! Vad jag har dippat! Och vilken klump jag haft i magen. En stenhård klump som jag inte kunnat andats bort. 

 

Varför? Rent krasst hade jag inte koll på pengarna i måndags. Det var osäkert när sjukpenningen skulle komma. Får jag Afa? Hur kommer maj att bli? 

 

Och då ska vi återigen komma i håg att vi har bra ekonomi. Vi har sparade pengar, pensionsspar och ingen kronofogde i hasorna. Lååångt ifrån.

 

Men jag har massor av roliga saker jag vill göra. Jag vill inte snåla mer. Snacka om resonera som en snorunge! Japp! 

 

Jobbet har oxå oroat mig. Inte för att jag inte vill dit, för det vill jag. Men hur och när? Och idag drar jag en lättnandes suck. Alt fixat. Läkaren är kontaktad, Försäkringskassan likaså och papper på g. Det flyyyter.

 

Det här med att vara sjuk...Eller utmattad. Eller ha brutit ihop. Det är ingen dans på rosor. Jag har stängt av allt jobbigt. Jag avbokade allt som hade med tandläkare och sjukhus att göra. Jag pallade inte. Jag får se när jag tar itu med det.

 

Lite grämer det mig att jag inte fixade att ta mig till kirurgen och göra den där gå-ner-i-magen-grejen. Min nya läkare är den första som remitterat mig dit med mina magbesvär och jag är tacksam. Men alldeles för klen, skör och skakig för att ta mig dit. Dessutom drog jag på mig en envis hosta och då vill inte jag ligga med nåt jävla rör i munnen och kamera i strupen. Tack men nej tack.

 

Jag hoppas på förståelse. Och om inte, nähä. Jag ska vara ärlig och säga som det är: Jag fixade det inte men vill göra det senare.

 

Skolan är oxå ngt jag skitit i. Jag har tjafsat och sprungit på möten hela högstadiet och nu tog luften slut. När det behövdes som mest kanske. Jag föll på mållinjen och det ska jag be om förlåt för.

 

Så min vecka har varit bajs. Ändå har den haft sina ljusglimtar:) Trevlig lunch, härliga promenader och energi till att städa. Jo, och min kvällsgympa på toagolvet! Varför där?? Jo, för där får jag vari fred. I fred för folk och fä. Och det fungerar så pass bra att jag gett mig träningsvärk. Lite gör stor nytta:)

 

Nu är det i alla fall fredag. Jag ska avsluta lite lösa trådar och ta av offerkoftan. Det är inget synd om mig. Alls.

 

Jag ska bara säga som det är, som jag känner och hur jag upplever saker och ting, när de dyker upp. Aldrig mer vara tyst. Stänga ner de inre rösterna som inte är ngt att ha.

 

Kärlek & Fred

 

 

Skapa flashcards