Alla inlägg den 28 april 2016

Av Veronica - 28 april 2016 09:29

Och snart Sista april...Valborg. Med brasa, glögg, raketer( eller smällare eller vad som nu är tillåtet, jag har ingen koll...), god mat och fylla.

 

Sent ska den late vakna men det är bara de senaste åren som jag inte gått på eller vill hitta på baluns på Valborg. Jag har stora barn som besöker brasan själv, om de vill. Jag är bara glad att slippa frysa:) Jag får sitta hemma och värma mig några år innan jag går med barnbarn. 

 

I år vill jag bara vara hemma, äta gott och dricka gott. En flaska cava och några smaskiga ale. Något gott från grillen och sötpotatis. Jag älskar sötpotatis! Sjukt gott till allt. Jammi.

 

Ska bara bestämma mig för vad som ska läggas på grillen. Gris, kyckling eller nöt??? 

 

Synd att det inte är säsong för jordgubbar! Jag låg i sängen och gruvade mig för att kliva upp och blev toksugen på söta gubbar. Gärna i choklad till cavan ;)

 

Jag dricker lite mer kaffe och klurar på dagens mat istället. Och gruvar mig för att sprätta banden på packen flyttkartonger som ska användas till skrubben uppen. Den där skrubben. Den där jävla skrubben som är belamrad och som vi röjt ur en gång om året sedan vi flyttade hit...Och som vi förmodligen kommer att röja ur en gång om året så länge vi bor kvar. Ni vet den där skrubben där allt hamnar på väg någon annastans. Har man plats hamstrar man prylar. As simple as that.

 

Jag är inne i ett städflow nu. Till familjens stora glädje ;) Igår slet jag ut allt från lillrummet, extrarummet, gästrummet eller vad vi ska kalla det. Bråterummet låter bäst. Men nu så är det fint där:) Blommor i fönstret, nya gardiner, renbäddat och skurat. 

 

Äldsta "barnet" i familjen är på väg hem och så som det såg ut i det rummet i julas...Nu är det trivsammare för vår student på annan ort:)

 

Nu har jag mulat i mig 4 rågrut med diverse pålägg, två koppar kaffe så det börjar väl bli dags att gå upp, öppna dörren, titta in, svära en lång ramsa som går ut på att aldrig låta det bli så där igen...

 

Love and Peace

Ovido - Quiz & Flashcards