Alla inlägg den 26 april 2016

Av Veronica - 26 april 2016 08:54

Välkommen tråkiga tisdag. Jag vaknade seg och trött. Somnade sent efter hektisk dag. Min illusion att köra karln till jobbet imorse med föll liksom redan vid första tanken. Tur han är snäll och hämtar mig sedan ;)

 

Jag har lunchdate på stan. 

 

Och innan det ska jag bli av med mitt dåliga humör. Jag är grinig. På allt och alla känns det som. Jag börjar bli irriterad på allt jag ser bör göras och tanken på allt jag vill göra. Så det är dags att göra något åt det. Avverka en sak i taget. 

 

Igår var jag på nytt pass på yogan. Lite intensivare och lika bra! Så bra att jag går även på fredag och på måndag. Jag ska mjölka frikortet;)

 

Och det påminner mig om att gå in på forsakringskassan.se för att se om det kommer ett litet bidrag därifrån inom snar framtid för ev köp av klippkort på badet.

 

I kombination med yogan ska jag simma. I bara en månad så det ska gå. Jag planerade lite löst igår hur jag ska skapa en någotsånär stressfri vardag där det finns ork och plats för mig. Två eftermiddagar lagar jag inte mat utan gör det jag vill. Det ska veckohandlas, planeras och checkas. Allt för att inte skapa denna jävla stress.

 

För en del är det ingen match att åka hem från jobbet, handla påvägen, komma hem och laga mat och sedan dra vidare på allehanda äventyr och aktiviteter. 

 

För mig är det rena döden ibland. Jag skapar en stress som inte finns. Inte alltid, men det händer. Och har jag börjat finns inget slut.

 

Det är tur att allt det här händer denna ljusa årstid när det mesta känns lättare. Jag har aldrig varit så beroende av dagljus som nu. Jag som älskat mörker och varit nattmänniska uppskattar mornar. Dock inte före 8;)

 

När jag under alla år inom konfektion och skönhet arbetade skift tror jag bidrog till att inte vara så känslig för dygnsrytmen. Jag hade ju mina sovmornar och lediga dagar med dadsljus. Att jobba femdagars vecka med tidiga mornar gör väl att jag hittat nån rytm som gör mig trött helt enkelt. På tider jag inte varit det tidigare.

 

Och hur i helvete ska vi få hunden att inte sova med oss??? Vi får inte sova med bökstöket i samma säng...Det får bli en senare fråga.

 

Nu ska jag ladda för en liten tur med  hunden. Sedan ska jag piffa lite hår och make-up. Hoppas på att humöret svänger och jag orkar dra ut karln på promenad med snoopen i eftermiddag. Inte hamna i soffan och tomglo på skit och surfa runt, samtidigt. 

 

I want something to happen. Helt enkelt. Jag vill komma igång. Leva. Andas. Känna. Orka.

 

Love & Peace

 

Ovido - Quiz & Flashcards