Direktlänk till inlägg 21 april 2016

Rinnsnuva och kallras

Av Veronica - 21 april 2016 09:10

Det är kallt nu. Ute. Riktigt aprilväder med snö på en del håll i närheten. Här nöjer vi oss med kylan. För att vintern är faktiskt slut. Jag älskar vinter och snö men nu är det nog. Jag vill ha vår. Jag vill ha sol på min altan. Jag vill ha sol på min balkong. Jag vill ha uteköket byggt, altanen oljad och balkonggolvet fixat. Jag vill så mycket nu.

 

Och det är bra. Det är ett friskhetstecken det! Jag ska bara ägna mig åt att ta en sak i taget. Jag är upp kl 6 för andra dagen i rad:) Tummen upp. Woop woop! Även om denna dag var seg. Jag har ju som mål att vara uppe kl 8 ur sängen och tuffa igång dagen...Det går sådär...Fast det går bättre än väntat. Nu är kl 9,15 och jag har tömt disken, laddat ny, kört igång den, rastat hunden på morgonrundan och ätit frukost.

 

Och varit på toan två ggr. Det är väl  så med magen nu när jag börjar äta någotsånär hyfsat bra. Jag äter ju frukost innan mitt på dan nu, och det är bra. Jag lagar middag och äter. Sen mular jag fortfarande i mig en massa skit de flesta kvällar. Jag äter ju med känslor och är jag trött och lite hängig så vill jag ha ngt gott. Fast det blir faktiskt frukt och te med macka ibland! Så det så!

 

Jag ids inte riktigt ta den delen nu. Jag ska komma igång med att röra på mig mer istället först så kommer det andra av sig själv tror jag. Så det har jag gjort. En gång. Gympa på toa golvet...Ha ha ha! Jag damp ner där i förrgår och började köra lite styrkeövningar: Planka, sit-ups, armhäv och rumplyft. Ha ha ha! Jag har tappat så mycket ork att det är skrattretande! Igår körde jag inte pga yogan och träningsvärk. Träningsvärk av det lilla??? Sinnessjukt!

 

Allergin är fan värst nu! Måste vara en pollenexplosion utan dess like! Snor och hosta (förkylning med efter att ha klätt av kroppen too early!) och klåda! Typisk allergisk reaktion, klåda i armveck, knäveck, armhålor och ljumskar. It drives me crazy! Fast nu är det på g att gå över, tack!

 

Jag var på yoga igår igen. Somnade igen på avslappningen och vilan...Bra eller inte. Jag vet inte. Meditation ska i mitt fall uföras sittande. Så jag växlar upp och kliver på fortsättningskursen på måndag. Måndagmorgon kl 8,15. Hur tänkte jag där??? Det innebär att jag måste kliva upp och skjutsa karln! Allstå vara i kläderna halv 7 och åka. Det känns scary. Men ett steg i min riktning framåt. Upp och iväg.

 

Jag börjar närma mig en del mål. Fantastiskt.

 

Och då kommer nästa grej: Hur är det på jobbet?? 2 av mina vänner där har och ska sluta. Och det har säkert hänt en hel del annat med. Dags att ta tjurn vid hornen och kravla mig dit och ta ett snack. Snack om framtid och sommar.

 

Skit i det nu, det tar jag då. Nu ska jag sitta här och sitta. Snora lite och se vad jag känner för att göra idag. Det är väl inte mer spännande än att ringa Folksam, gå ut med hunden, boka tvättid och kolla vad man ska äta till middag, typ.

 

Muttra över världen ska jag gör oxå, jag säger som Emma: Världen är cp. Fast så får man inte säga. Man får inte använda ord som cp, förståndshandikappad, svart, vit, rasist eller någonting som kan uppfattas kränkande av någon. Det är cp.

 

Jag tror att de flesta människor faktiskt fattar vad man menar när man använder såna ord för att beskriva något. Jag blir inte kränkt av att bli kallad döv. För att jag är inte döv, ha!

 

Jamen, alltså seriöst. Sveriges Riksdag idag: Vägrar ta i hand. Suck. Högerextremininster i riksdagen, suck. Är det bara samhället av idag eller är allt inom politiken som en dålig version av Gossip Girl? Eller Pretty Little Liars? Det är pajkastning, dagisnivå, asfalt i sandlådan och konspiritation. Överallt hela tiden. 

 

Och drevet senast om han den där Kaplan. Klantigt. Klart som fan att han vet vad han gör och vilka de andra är. Han tog en rövare och det gick inte. Precis som alla andra gör ibland.

 

Angående Birro som bedriver ett eget drev om sin egen oskuld. Patetiskt! Birro har alltid varit en mediakåt upprorsmakare. Stackars liten! Som journalist borde han veta vad som får honom hängd. SD är och kommer alltid vara sprunget ut fascister. Punkt. De har inget med bra politik att göra. Punkt.

 

Tillbaka till den cp världen. Jag orkar inte se allt elände. Jag stänger av. I många år såg jag aldrig nyheter eller läste tidningen. För att det är samma sak. År ut och år in. Vill jag veta något, lära mig något gör jag det. Men jag filtrerar bort våldtäkter, barnmisshandel, djurmisshandel, bombdåd, krig och så mycket mer. 

 

Jag lever här och nu. Vill Putin ha Sverige som sandlåda eller parkering hade han redan varit här. Herregud! Alla de med rädslor som tror att Sverige kommer dö, utplånas och upphöra existera. Ni är så lurade. Lägg energin på någe annat. Vi här i lilleputtlandet Sverige ska inte tro vi är så speciella. Mer än hälften av jordens befolkning vet inte att vi finns. Jag blir så trött.

 

Mindrevärdskomplex handlar det om. Alla små nickdockor som behöver skicka fram någon i bräschen som kan brösta upp sig för stora otäcka världen.

 

Jag älskar Sverige. Jag älskar att vara svensk. Lite lagom, tråkig men en jävla koll på omvärlden. Jag älskar naturen. Jag älskar de 4 årstiderna. Jag älskar att gå på avslutning i kyrkan och lyssna på Den blomstertid nu kommer. Och då ska vi komma ihåg att jag är antitroende. Jag är inte medlem i Svenska Kyrkan. Men visst fan är det vackert! Fast jag går gärna på avslutning i gympasalen med. Eller på skolgården. 

 

Det finns många saker som är fel med integrationspolitik och migrationen. Hur mycket som helst. Jag har åsikter om mycket och ja, jag tycker det är fel att människor som söker skydd här begår brott. Precis som jag tycker det är hemskt när svenskar åker utomlands för arbete, semester eller studier och våldtar, förstör, själ och beter sig som svin.

 

Jag kan ändå inte förmå mig att hata människor som kommer från länder där de inte betyder något för andra. De kommer ffrån länder där utbildning inte är gratis eller ens en rättighet. De kommer från länder som styrs av diktatorer, terrorister och maktgalna generalen med badrum inrett i guld och 100 fruar. Oavsett de som kommer hit och anledningarna, åldern och könet...så nä, jag kan inte hata att de flyr från bomber, granater, avrättningar, våldtäkter, korruption och ett samhälle som inte står på männsikan sida. 

 

Att de på allt det där andra uppfostras i ett gammaldags sätt att se kvinnor, barn och fattiga. Ja. Inte vet jag. Men de är barn av sin tid. De vet inte bättre. De får slåss för sina rättiheter varje dag. De är traumatiserade. På ett sätt vi aldrig kommer att förstå.

 

Sedan ska inte vi vara de som räddar hela världen, nä. Vi kan inte omvända en hel världsdel till våra värdeingar eller tro. 

 

Vi kan bara hjälpa till. Upplysa. Och ha ett bra program för integretion och tydliga regler och rätt resurser.

 

Och nä, jag röstar inte höger ändå. Jag har mitt hjärta till vänster och jag vet att trots våra tillkortakommanden, rädslor och brist på hjärnkapacitet hos stor del av befolkning så tror jag att det kommer bli bra. Jag tycker inte heller om lama politiker. Eller svammel. 

 

Men jag kommer aldrig hata människor som inte vet bättre. Och det gäller alla. Vita, svarta, röda, gula, bruna, gröna eller den grå massa som sällar sig efter den som gapar högst. 

 

Pilutta er!

   

Här är prinsen jag tillbringar mina dagar med.

 

Love & Peace

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Skapa flashcards