Alla inlägg den 17 april 2016

Av Veronica - 17 april 2016 15:01

Så har vi det idag. Min hosta envisas och vill inte släppa...Det är bara att köra på. Magen är som den är den med, men det är ju så. Slarv med maten. Jag var ju gräsänka;) Middagen på onsdagen bestod av skruvar från OLW och en påse lösviktsgorra *skämmeslite* Ungarna hade rester. Jag vägrar slänga mat eller laga ny när det finns. Punkt. Klagomål på det tas emot skriftligt och har en handläggningstid på tre år, minst! Ha. Som sagt, stora barn, som tar dumma beslut, kan laga sin egen mat om det inte passar;)

 

Torsdagkväll bjöd på ostar, korv, skinka och kex. Gott men kanske inte så bra för lilla misskötta magen...

 

Tjejsammankomsten var bra! Jag gick och lade mig vi 4 på fredagmorgon...Som sagt, sköna bönor och vin är en kombo som slår det mesta :) Enda minuset var att magen vill inte vara med på fredagen. Sånt tar inte ungar som glömmer ridgrejjerna hemma sig om...Och när jag ändå satt i bilen med ridgrejjer så var det ligga bra att rasta doggen och handla. Jag har nog aldrig gått så sakta till Smacken:)

 

Conrad fick skrämma lite änder och gå på läskiga hängbroar. Galoppera i sanden var en hit. Träffa hästar vid Ridstadion fick han oxå...Ha ha ha, de undrade var det var för vildponny! Han skrek, skällde, ylade och rev upp marken som en jordfräs.

 

Och nu är det söndag. Lördagen var oxå seg. Min hosta, sviter av uppesittarekväll och hängig karl blev till Netflix-dag med Ben & Jerry. Det är bra hostmeducin det.

 

Jag skiter i städningen till värderingen idag. Det kommer ju en dag som ska fyllas imorgon med:) Nu ska jag drömma mig bort till Toscana. Vi sparar pengar i den där 52-veckorsutmaningen som ska generera 7150:- för en person på ett år, vi sparar dubbelt så 14300:- ska sitta på kontot i januari:) 

 

Och drar vi till Italien! Till Toscanas sol. Jag ska titta på ungefärliga priser på boende och så idag. Drömma mig bort. Kolla rutter. Dessutom måste vi bestämma vilken del av Toscana vi ska se. 

                   

Bilder från: Amelia, Aftonbladet och Apollo.

 

Som ni ser: Underbart ställe! Där ska vi äta god mat, dricka gott vin, se historiska platser och hänföras av otroliga miljöer.

 

Love & Peace

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards