Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Att man aldrig lär sig!

Av Veronica - 11 april 2016 16:41

Att inte klä av sig så fort solen tittar fram! Men närå. Av med paltorna och sola i linne...Idag hosta. Lördagen här bjöd på strålande soool! Och på vår altan är det en liten gryta. Ut med kaffe, hund och vatten innan solläget intogs...Värmen bjöd på några fräknar till samlingen och en svag rodnad på underarmarna. 

 

Efter den lilla förmiddagsstunden packade vi in hund och vinterskor i bilen och tillbringade resten av dagen i en annan gryta: Säsongsavslutning i backen :)

 

Tre timmar till i solen som suger energi ;) Men trevligt sällskap och stor social träning av den lilla vita hunden. 

 

Jag var lite rädd att det skulle suga ut allt jag hade med så mycket samkväm och intryck. Men det gick bra. Jag orkade tom parta loss resten av kvällen efter en lite vila hemma vid köksbordet. Som jag sade på dan: Jag blir inte friskare av att ligga hemma och jag vill inte bli rädd för att leva. 

 

Och så är det. Jag vill leva, gör det jag tycker om och umgås med de jag tycker om. 

 

Igår och idag känns det som jag tillbringat ett dygn på Finlandsfärjan! Helt slut! Träningsvärk efter dans. Är det ens möjligt??? Jodå, i både jumskar höfter och mage?! Plus hostan och hängighet.... Suck.

 

Men ändå rätt bra. Jag bär med mig helgens solsken. 

 

Och laddar för nästa solsken. Typ det som kommer när karln åker på fiskeresa! Wiihoo! Jag får tre dagar själv hemma! En del vill inte vara själv och jag jublar ;)

 

Självvald ensamhet är bra ensamhet. Jag trivs med det. Är beroende av det för att må bra. Jag älskar min familj och min man, det har inget med det att göra och jag älskar mig själv. 

 

Å andra sidan så är ungarna hemma och hunden ska ut så så mycket fritid blire inte ;) Och tjejerna kommer på vinkväll. Skvallerkväll. Det finns inget som är så berikande som en kväll med tjejkompisarna. Högt och lågt. Skratt och tårar.

 

Love and Peace.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards