Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Världens tråkigaste blogg!

Av Veronica - 8 april 2016 10:25

Ja det har jag nog. Inga foton utan bara en massa svammel om tankar, ideér och åsikter ;) Jag skriver bara för mig själv. Och om någon i samma sits får en tankeställare, tips eller inspiration. Varssegod!

 

Det finns mycket man kan tycka till om. Speciellt hur jävla lurade vi är av samhället och samhällets bild av hur vi ska vara, se ut och känna.

 

Jag har ägnat hela mitt liv åt att slåss mot mitt inre, mina värderinga och min personlighet. Varför? Jo, för att man ska vara på ett sätt helt enkelt. Slut på det nu!

 

Jag är seg på mornarna, hatar dem. Med eller utan utmattning.

 

Jag har problem med inrutade dagar och auktoriteter. Jag känner mig alltid trotsig när jag ska göra det andra vill. Varför? Ingen aning. 

 

Jag är ganska rastlös och ombytlig. Why not!? Det är väl tur att man kan ändra sig och ändra sig igen.

 

Jag ser ut som jag gör och klär mig som jag gör för att jag kan och vill. Inte för att andra ska ha rätten till att komentera eller tycka. Vill jag ha rött hår, ansiktspiercing och haremsbyxor trots att jag är 43, så har jag det. Inte för att reta dig eller söka uppmärksamhet. Jag trivs och tycker det är snyggt. Min smak.

 

Jag tycker tex att Eccoskor, handväska och finbyxor är såå tråkigt. Säger jag det till de personerna? Nä. För att jag kan uppföra mig. Jag vet att alla har rätt till sin stil.

 

Vill man enbart ha fransk manikyr på sina naglar, go for it! Jag väljer gärna cerise, orange, turkost, grönt och svart.

 

Ja ja listan kan göras lång och det är inget jag ska tråka ut nån med.

 

Det är fredag. Bästa dagen på veckan. Det är helg. Här blir det tacos. Lite socialträning på byn med hunden. Han vill ut i solen det lilla livet. I förrgår när det regnade låg han minsann och trynade all day. Men nu gnälls det och kraffsas på dörren.

 

En värdering på lägenheten är beställd! Inte för försäljning utan för banken. Vi ska göra klart utemiljön och badrummet. Äntligen ska mitt hemska lila badrum bli en vilsam oas. Kommod och kakel redan inhandlat. Matta vet jag vad det blir och väggarna det löser sig.

 

Vi bygger oxå ut uteplatsen och gör ett utekök. Vi ses i loungen i sommar oxå:)

   

Jag älskar min lounge! Där sippade jag vin, drack kaffe och bara myste hela förra säsongen! 

 

Lööve änd Piis!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards