Alla inlägg den 1 april 2016

Av Veronica - 1 april 2016 09:46

Gomoron Fredag!

 

Här har jag varit vaken sedan 06:13 piip. Snoop-doggen som annars slöar i sängen fram till nio halv tio har varit i farten sedan fem... Mig väckte han inte förrän husse stack ;) Tur för han;)

 

Så vi har hunnit varit ute 2 ggr i det fina och blåsiga vädret.

 

Sen har vi det här med utmattning. Jag mår inte sämre nu än i somras eller i julas. Jag mår egentligen i dåligt, jag är inte deprimerad. Mina stressdepåer är uttömda. Jag har gått på helspänn så länge. Ett tag hände det saker som rörde två väldigt närstående, varje dag. Det har varit så mycket oro, ängslan, ilska, förtvivlan, hat och frustation.

 

Lägg på att jag hållit fasaden uppe hela vägen. "Det här ska inte påverka mig eller mitt liv." Nä, just! Klart det gör!

 

Att se och höra människor skada det käraste man har det kan man aldrig vänja sig vid. Bara samla ihop sig och moving on. Stötta, pusha och trösta. Slåss med frånvarande människor som beter sig så illa som bara hämdlystna vuxna gör. 

 

Jag är alltså utmattad för att jag inte tagit hand om mig mitt i allt. Jag skulle såklart tagit emot hjälpen då, jag skulle ha vilat mer, unnat mig mer, fokuserat på mitt mående. Nä. Istället körde jag huvudet i sanden. Slet på och trodde det skulle hålla. 

 

Tänk er själv att vara på helspänn varje dag. När kommer samtalet? Sms:et? Vem ska jag stå till svars för idag? Att bli utlämnad och granskad. 

 

Hursom, det är lite över nu och blicken är riktad framåt. 

 

Jag ska lära mig igen att lyssna inåt, ta vara på dagen, släppa kontrollen och stå upprätt. Stark och driven som jag är. Karma kommer. Jag kommer aldrig släppa taget, ge upp eller vika mig.

 

Jag ska bara vårda mig själv samtidigt. Jag ska sluta plåga mig själv med mina tillkortakommanden. Jag kan inte vara överallt hela tiden. Jag kan inte tänka på allt hela tiden. Jag ska säga ifrån.

 

Som sagt, inre stress har gjort mig utmattad, arg och ledsen. Viljesvag och nonchalant. Jag har inte ångest. Jag är inte deprimerad. Jag knaprar inte lyckopiller. 

 

Jag går till kurator och MediYoga. Jag får vräka ur mig tankar och känslor till en helt oberonde människa som inte känner mig eller någon av dem jag pratar om. Befriande!

 

Nu satsar jag på insidan. Sedan på utsidan. 

 

I väntan på lyckan shoppar jag mig lycklig ;)

 

Love & Peace

Skapa flashcards