Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Veronica - 17 juli 2014 18:57

Meningslöst blogginlägg 209.

 

Mina dagar ser ut som följer: Klockan ringer 05.30 Stängs av och ringer igen 05.45 Veronica stapplar in i köket, fixar ordning bryggen, väcker sonen(första gången av tre), kissar, sminkar på ett ansikte, väcker sonen andra gången och slår sig sedan ner vid bordet med kaffe och kokosolja. Maken kommer och gör sällskap under tystnad. Sonen väcks en tredje gång. Kläder tas på och håret fixas. Ett öga slängs in på sonen så han verkligen är uppe. Yoghurt och bär läggs i låda, packas ner med matlåda och vattenflaska. Det kissas igen. Tänder borstas och hemmet lämnas ca 06.40

 

Instämplad, ombytt och klar 06.57 Jobb, morgonmöte med frukost, jobb, lunch, jobb och hemgång.

 

Handlar lite, promenerar lite, lagar lite mat och dör i soffan.

 

Mer spännande än så blir det inte. 

 

Hjärnan är full. Jag lär mig nåt nytt varje dag. Jag slutar 15.00, soft. Sover som ett spädbarn och tycker det är helt ok att vara klar för kvällen i sängen när nio-filmen börjar ;)

 

Imorgon, fredag, bästa dagen på veckan! Det ska grillas, nähä! Handlas allt som behövs för en helg i det fria! Solen ska skina på lördag för jag ska sola skiten ur kroppen på förmiddagen, kanske ta en öl på ballis till lunch, softa vidareoch dra ut på galej på kvällen! Maskerad och 40-års fest. Nice!

 

Söndagen ska tillbringas liggande. Allt efter väder och vind. Soffan vid regn, ballis vid sol. 

 

Nu ska soffan gnuggas! Inköpslistan och planering klar. Helgen kan komma :) Fridens liljor kamrater!

Skapa flashcards