Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Veronica - 13 juni 2014 09:08

Jäpp. Idag är det sista dagen inför sommaren i plugget för de flesta. Vi firar med tårta lite senare. Jag tycker inte det blir samma sak nu när barnen är stora och går på sina avslutningar själv. Jag saknar uppträdandena i gympasalen på Lagga och i kyrkan. Jag saknar när vi såg dem tåga in klassvis och var sådär sommarfina. Flickorna blev så småningom tjejer. De vita klänningarna med tillhörande koftor, diadem och krimskrams är idag utbytt till jeansshorts, axelbandslös svart spetstopp och ballerinaskor. Åtminstone på min tös.

 

Det blonda håret som jag lockat och krusat genom åren är numera väldigt plattat och numera brunt. Det är väl så det är. Och ska sanningen fram så är hon ännu finare nu! Alla åldrar har sin tjusning. Sonen vill jag inte tänka på hur han ser ut...för igår lämnade han hemmet i foppa och sover över hos kompis. Jag ber för deras skull att de masar sig upp och iväg! Banne mig!

 

Vädret är trist.Jag skulle verkligen behöva sol idag. Jag behöver få ligga och svettas på ballis över en pocketbok, dricka vatten och känna huden korva sig under alla U-strålar. För jag är så jävla trött! Dag två trött. Sängen är så jävla skön och jag vill bara kura ihop och ligga platt.

 

Så jag ligger här i soffan och dricker kaffe. Tar nog snart och läser lite bok. Och funderar på middag. Vad fan ska man äta? Mat? Ja, men vad. Nåt gott? Vad är gott? 

 

Hej då.

Ovido - Quiz & Flashcards