Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Veronica - 9 juni 2014 07:40

Det doftar sommar. På riktigt. Klockan är tidig morgon och det är varmt. Vad kan man mer begära??? Åjo, det finns massor mer man vill ha! Mycket vill ha mer och fan vill ha fler. Men annars är det riktigt skönt att vara nöjd. 

 

Studentvecka. Smaka på det! Minns du din studentvecka? Sista veckan i plugget någonsin! Ja, om man inte pluggade vidare förstås. Det gjorde inte jag. Om jag ångrar mig? Ibland. Ibland hade jag velat ha mer val än de jag uppenbarligen har. Att byta bransch är inte lätt. Är jag dömd till detaljhandeln resten av mitt liv? Är det så tokigt då? Mnja, för någon som är less så.

 

Tillbaka till studentveckan. Vad hände då? För mig handlade det om en klass som inte varit sammansvetsad som helt plötsligt blev det! Så mycket som vi pratade och tjoade denna sista vecka. En enda lång partyvecka som lever kvar forever. Tänk så snygga vi var! Smala och unga. Och ändå gnällde vi...Suck, skönhet är bortkastat på unga. Bästa rådet att ge unga människor på väg ut i livet är att lyssna på: Lyssna på Gert. Bästa studentsången ever!

 

Vad händer här hemma idag då? Jag ska sola på ballis medans vi har sol. Läsa lite bok och tanka vatten. Det är studentbaluns på onsdag, jag har vit klänning och lika vita ben...Så jag behöver sol idag! Tvätta lite och städa efter en slö helg. Hitta på middag och jogga min halva mil. 

 

Ny rutin för träningen: Jogga fem kilometer varannan dag. Så jag underhåller formen och kan börja vässa lite tider. Borde börja med lite styrke igen så gymmet får nog ett besök de joggfria dagarna. 

 

Dags att rigga soltiden på ballis!!! Boka tvättid först, hämta vatten och en banan! Ta en walk on Memory Lane och minns din ungdom och njut av att du överlevde ;) Tänk på att trots att livet då var på topp så är det fan bättre nu!

 

Ovido - Quiz & Flashcards