Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Veronica - 22 maj 2014 10:48

Jajamen! Här kommer ett inlägg som genomsyras av pigghet, hurtighet och kärleken till livet! Positiviteten haglar! Jag har bara börjat än...Dagen kunde inte få en bättre start. 

 

Jag vaknade stel, öm och död. Väcker barn, dricker kaffe, somnar med telen i hand och bestämmer mig för att ta en slödag. Vila kroppen och skavsåret så jag orkar träna på VårRuset-banan imorrn. Krälar upp, klär på mig och går ut för att skjutsa barn...Då, drar jag in luften, känner dofterna och bestämmer att, nä, jag vill inte åka hem och slöa! Jag ska ut och gå!

 

Vivstavarv, Smacken eller strandpromenaden i Söråker? Det blev Söråker. Fem kilometer strandväg vid vattnet, rådimma och fågelkvitter. Doften av hägg, nässlor och hav. Gudars skymning så underbart! Röddockor, såna där gula blommor och en hög med vita....Ja, jag är ingen botanist ;) Men vackert är det. Fiskmåsar, änder och nån annan sorts svart liten pippi. 

 

Det är njutbart att bara gå där, låta kroppen bestämma takten och tänka på det som kommer upp. 

 

Och eftersom jag bara var på så var det lika bra att storhandla också! Det var jag och alla pänshisar som hängde utanför Lidl vid öppning. Nu är jag nyfikad och nymailad. Dagen ligger för mina fötter. Middagsplanerna klara och allt känns gött.

 

Pöss, kram och en jävla massa tjopp tjopp idag!  

Underbara Strandpromenaden! 5 kilometer historia och miljö. Balsam för själen. En riktig batteriladdare. 

Ovido - Quiz & Flashcards