Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Veronica - 16 maj 2014 10:19

att ge bitterheten ett ansikte! Ja, idag är jag bitter. Jag hade planerat detta för dagen: Fredagsstäda lite lugnt, handla inför helgen med mannen som kommer tidigt och ta en promenad. 


Men si,det blir inte som jag planerar. Jag har hosta. Bara jag rör mig hostar och svettas jag. Det kluckar och sprakar i bägge öronen. Noll lukt, noll smak, noll hjärna. 


Det suger verkligen. Och jag tror jag har åldrats tio år på dessa dagar. Jag såg nåt skrämmande i spegeln. Rynkigt, blekt, glåmigt och hemskt. Och ögonen??? Hur kan de bli så hängande? ögonlocken ser ut att vara tre nummer för stora...


Jag ligger i soffan. Plippar på datorn, kollar tv. 


Vad ska man äta för helggott utan smak? Sandpapper? Luft? Åååå sååå meningslöst!


Jag retar mig på saker också. Varför skriver folk "våran" och "vårat"? Det heter väl "vår" och "vårt"?! Och en annan sak: Jag älskar "och" promenera. Det heter "att"!!!


*lipar*

Ovido - Quiz & Flashcards