Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Veronica - 15 maj 2014 09:31

Så såg gårdagen ut. Jag har snart fyllt en typ Ica-påse med snorpapper, gjort av med en Renässans nässpray och sett alla serier som går på dagtid. Förkyld.nu. Meeen...jag måste säga att för att ha varit sjuk på gränsen till död så har jag varit piggare än jag brukar....Sprängtickan! Jag är helt övertygad att den gör mig bättre än död.


Förkylning är lite faschinerande ändå. Tänk vad ett virus ställer till det i kroppen! Och hur kroppen reagerar för att bli fri det! Jag tycker det är häftigt. Man kan aldrig bota en förkylning, bara lindra. Och jag tänkte hålla mig från värktabletterna. Men huvudvärken igår killed me! Snälla karln åkte iväg på Coop typ tio i nio. Och jag kom till himmelen! Just då kände jag: Åt helvetet med levern! Åt helvete med att det inte är bra med kemiska prylar i kroppen. Jag döööör, ge mig painkillers.


Så var det. Hur jag än låg eller stt sprängde det i skallen. Jag kunde inte hosta eller nysa för att det sprängde. Jag kröp till korset. Drack Treon som om det vore Jesu blod ;) Ja, jag vet att Treo inte är bra. Och jag vet också att det är det enda som hjälper mot min huvudvärk.


Vad lever man på utan hunger, lukt och smak? Jag förökte i allafall dricka. Sprängticka och vatten, säkert två liter. Det jobbiga var att behöva gå upp och kissa. Det är inte kul att vara sjuk! Vad åt jag då? Jo en banan, en rå korv och fem isglassar. Och allt smakade....Nada!


Idag är jag på benen. Nätt och jämt. Ingen smak, snyter gult, lock för öronen, ser ut som hej kom och hjälp mig. Men jag är uppe! Och fick ett glädjande besked! Nästa vecka kommer pengarna!!! Tolv veckor a-kassa! Nu kan jag slappna av och visa upp min bästa sida på arbetssökarfronten. 


Jag har en intervju nästa vecka. Spännande.


Idag ska jag fortsätta vila. Ingen idé att göra något än...Men sen jävlar blire hårdkörning! Vårruset närmar sig med stormsteg och det är en vecka sedan imorgon som jag sprang...Jag har lite att ta igen. Och kan jag inte springa får jag gå. Inte värre med det.


Upplägget är två varv gående i spåret hela helgen. Oavsett väder, oavsett mående. Det får gå i snigelfart, men två varv blire! Sedan jogga varannan dag hela nästa vecka. Sakta sakta, men jogga. Poff!


#vårruset

       



Skapa flashcards