Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Veronica - 13 maj 2014 09:44

En hel del. Och en del av det finns i min näsa nu! Jag och en unge hemma igår, jag och en annan unge hemma idag. Snor, snörvel, kli och pust. 


Första delbetalningen till stugan klar, check. Jag blev lite nojjig igår och var tvungen att kolla upp stugan...Vi hyr privat och det vore trist och komma dit och det står en skokartong fem mil från platsen ;) Men den finns! Jag har väl aldrig varit i så god tid med en resa som nu! Vecka 10 inbokad. När blev jag min mamma??? Och inte nog med det, jag preliminär bokade ett vandrarhem i Stockholm i augusti medan jag ändå var i farten. På Skeppsbron, nära och bra. Samma helg som Ink Bash. Mäh?? En sån slump ;)


Jag är ju en sån där kallad arbertssökande nu...så våra planer på att hyra hus en vecka i Danmark läggs på is till nästa sommar. Dels för att får jag jobba, kommer jag att jobba all summer long och kanske inte får ledigt. Och så är det det där med pengar. Vi har väl tömt alla reserver med råge eftersom jag inte fått någon a-kasseersättning på 12! veckor. Struuuul! Och jag skyller på det förbannande lönekontoret som 1: Inte läst de papper de fått skickat till sig 2: Skyller på A-kassan 3: Är så jävla stroppiga och ljuger mig rakt i örat. Bara en sån sak som att jag ringer på ett direktnummer, som ringt upp mig och som lämnat meddelande på mobilsvar, med namn...nekar! 


Bara det här är över ska jag släppa det. Just nu vill jag bara skicka dit en stinkbomb! Ja, ja, det säger sig självt att det är svårt att spara ihop till en vecka i Danmark med de förutsättningarna. Så det lutar åt en helg i Stockholm som sagt. PizzaHut, Akkurat, Grönan och tatueringsmässa. Allt i ett.


Solfan skiner därute! Jag vill ut och njuta! Gå en lååångpromenad med maken! Men närå, ligger väl här och snorar istället...Planerar sommaren. Vad vill jag göra??? Gratisfestivaldagarna låter kul,Sundsvall bjuder. Hamnfesten likaså. En afterwork på Torget. Ja det finns saker att göra, äta och dricka i år igen.


Och en sak till jag velat göra länge: Hyra kanot för en heldag i nån å eller deltat, grilla och bara vara. Med alla "barn". 


Puss puss, jag flåsar, gnäller och planerar vidare.


https://www.facebook.com/sundsvallbjuder #sundsvallbjuder


 





Ovido - Quiz & Flashcards