Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Veronica - 9 maj 2014 08:33

Sätter tonen för denna fredagsmorgon. Det är grått där ute och det gillar jag. Jag gillar regn. Jag gillar lukten och känslan av energi som kommer. Morgonjoggen tar sig, nästan en sekund bättre...Det är helt klart bättre med draghjälp! Nästa vecka ska jag oxå spurta! 

 

Imorgon blir det vilodag. Eller pysseldag här hemma. Släcka bränder, se på film och vara chaufför. Det kan kanske bli en promenad oxå, en lugn, lång i mysig miljö. Ut och andas skog, hav och ro.

 

Naturen är en källa till avslappning. Tänk att man måste bli gammal och klok innan man uppskattar de små tingen i livet. Som att promenera med bästa musiken i öronen, fågelkvitter, sus i trädkronor och ljudet av vatten som porlar...Havet som rullar in. Balsam för själen.

 

För första gången på måååånga år ser jag fram emot sommar, grönska och solbad. Vårdeppen lyser med sin frånvaro och prestationsångesten över sommarkroppen finns inte. Det finns kläder! Gammal och klock som en ugglebok!

 

Så alla som kan, ut i skogen eller ut tillhavet i helgen och andas.

 

            Det är det här som rensar hjärnan, blåser ur skallen och ger välbefinnande. Peace!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards