Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Veronica - 6 maj 2014 08:32

Eller nåt annat snitsigt. Nästan två sekunder snabbare i spåret imorse. Det gillar jag. Sakta men säkert framåt med skrotkroppen. Jag joggade ju ett varv förra veckan med, med ont i ljumskarna i tre dagar som följd! Kunde fan inte gå! Men påt igen barra!

 

Varför vill jag jogga då? Det är för att det är den ultimata motionsformen såklart. Hela kroppen får en genomkörare. Och mentalt är det en monoton, utrensande grej. Efter en kort joggingtur känner jag mig nöjd och levande. Jag vill ju så småningom ta en lång tur. Jogga en halvmil utan problem liksom. Jag är på g. Jag tar de här 2,5 först. 

 

Annars då, en solig tisdag? Fullt upp! Jag ska läsa på lite om företaget ska till senare idag. Jag ska städa klart i lägenheten. Iväg på intervju och vidare därifrån till städdag i backen. Käka lite burgare och träffa godingarna som sliter ideellt där!

 

Annars då igen...Konstiga drömmar dag två eller natt två då...Ja, kuken i örat liksom vad jag hatar att drömma om vissa saker, personer och situationer. Det suuuger! Jag kämpar med mitt inre. Att släppa fast jag vill hålla kvar. Jag vet vad jag bör göra, vad jag är skyldig att göra och jag vet att jag skiter i det! Jag vill inte! så jag håller det inom mig. Rasar. Ber en bön. Tänker framåt.

 

Fortsätter träna, äta mineraler och dricka sprängticka. Tackar min lyckliga stjärna att jag är där jag är idag. Jag sover, jag lever, jag syns, jag hörs, jag finns, jag duger, jag kämpar, jag kan och jag vill. 

 

Jag kommer inte ihåg när jag hade en migränattack sist...Magen är hyfsad. Psoriasen finns men är bättre. Och det bästa av allt: Inga allergimediciner! Inget trötthet. Ingen vårdepp och onaturlig trötthet. This is what life is all about!

 

Allt sker av en anledning. Det tar bara tid att förstå varför ibland. Men det klarnar alltid.

 

Morgonsol i spåret!

 

 

 

Skapa flashcards