Alla inlägg den 29 april 2014

Av Veronica - 29 april 2014 09:46

Med måsten, borden och sånt som hör livet till. Lite fix och trix under dagen. Lite tvätt och städ. Lite gomiddag och långpromenad. Det gäller att ta vara på dagarna som är fina. Annars är det datortid nu. Lite jobbsök, lite bankärenden, lite allmänna mail och bloggen såklart. Min morgongympa består av fingerträning. Och just det att arbeta med händerna ger hjärnan en bra start. Det är bästa hjärngympan att handarbeta. Det ni. Så nu ska alla börja knyppla, brodera, baka, rensa land eller skriva ;)

 

Jag vänta på en telefonintervju om en timme. Innan dess är det ingen idé att göra något vettigt. Då jag alltid blir nervös innan...Jag skulle egentligan gjort en videointervju igår, men tekniken sket sig. Jag höll på hela dagen och laddade hem, installerade och installerade av. Startade om och fick spunk.

 

Annars var jag arg igår. Riktigt arg. Mest på mig själv som inte legat på mer. För jag är en sån människa som tror att alla som sitter i olika instanser faktiskt vet vad de gör. Jag har stor respekt för deras arbete. Men när man väntar i veckor....Och så visar det sig vara något så simpelt som en baksida som inte fanns. Ja, ja, de skyller på varann. Och jag kommer i kläm.Men nu ser vi ljuset i tunneln. 

 

Vad är problemet då? Jo, min a-kassa. Jag har inte stämplat sedan jag var tjugo nånting. Jag har inga planer på att göra det länge. Men det är enda chansen för mig att kunna göra mina intervjuver för ett eventuellt branschbyte på ett bra sätt. Reglerna är ju som sådana också att jobba extra är inte bara...

 

Ja, ja, det är inte roligt att inte jobba Nej. Men jag ser det som en mellanperiod i livet som gör att jag kan få göra det jag vill. Jag hämtar bara ut de pengar jag betalat in till stat och a-kassa ;) Och de kommer få tillbaka dem när jag börjar arbeta igen. De har 23 år kvar att mjölka mig på pengar och arbetskraft ;)

 

Tolv veckor utan ersättning suger. Hur har vi lyckats?? Ja det undrar jag med. Men det har gått. Men det går fan inte längre.

 

Inget ältande av bittra tankar. Jag har två jobb till innan intervjun. Tjopp tjopp!

Ovido - Quiz & Flashcards