Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Sista morgonen...

Av Veronica - 24 april 2014 09:08

Jag minns dig där i fönstret sista morgonen, det hände nåt på natten och på morgonen var allting förbi...Deprimerande kärleksvisa ala Strömstedt så här på morgonkvisten:) Nä, så är det inte, men det är sista morgonen på landet för denna gång. Jag har gömt mig härute ett par dagar...Av privata och personliga skäl.


Jag har njutit av tystnaden. För det är verkligen tyst. Fågelkvitter är det enda som stör. Jag skulle åkt hemt igår men kände bara ett fett: NEJ. Jag hade ingen lust alls. Idag har jag inget val. Kattvakteriet är över då ägarna kommer hem ikväll.


Idag ska jag röja mig ut härifrån, måla upp färgen i burken och packa all tvätt jag tvättat. Finns det någon skönare känsla än att hänga tvätt ute?? Det saknar jag med att bo i läga. Men det är nog det enda. Jag har ju förmånen med att ha både uteplats och balkong på min lägenhet. Det är lyx det!


Jag är uppe en timme tidigare idag än igår...Men det är väl en timme för sent än då. Varför känns det mindre slött att kliva upp 8 än 9? Jag donar och fixar säkert en timme längre än de flesta andra ändå. Jag är trög. Ingen som sprätter upp och har inspiration till något på morgonen. Eftermiddagar och kvällar, då kommer ideérna och lusten till mig.


Mornar är bara en transportsträcka med bomull i skallen, kletiga ögon och oförmåga att föra en dialog. Jag hatar att besvara frågor på morgonen! Talk to the hand.Jjag vill vara ifred. Mojsa in dagen. Det tar en stund. Jag vill hasa upp mig längs väggen med en kopp kaffe, kolla tv, mail, facebook, insta och Qiuzkampen innan jag är pratvänlig.


Jag kom på ytterligare en sak som stör på landet: Flugorna! Helvete vad flugor! Överallt. Och jag fattar inte vad de kommer ifrån. Närmsta djur i närheten är ju långt upp på andra sidan vägen...Det vara annat när vi hade hästarna hemma. Men nu? Och de är överallt.


En kopp te på det här. Packa ner handukar och sängkläder som fått luft och soltorka. Kånka ut skåpet för sista lagret. Sedan är färgen slut. Mer färg och nya knoppar sedan får mitt skåp flytta hem. Jag föll för det bruna 70-tals skåpet för de blyinfattade fönstren i vitrindelen. Så fina! Nu är det ljusgrått och ska nog få svarta knoppar tror jag. Nyclelhålen är guld/mässing, så det kommer störa mig. Eller så får jag måla de på något sätt. Det löser sig.


Idag är jag snorig. Kan bero på att det var kallt trots sol igår. Jag stod ju ute ett par timmar. 


Sista april och Valborg närmar sig. Intresset är noll. Varken till god mat eller dryck. Det ger sig det med. Just nu är jag bara trött. 


De tidiga promenaderna i spåret har lyst med sin frånvaro denna vecka. Nya tag nästa. Gymmet ska få ett besök i eftermiddag när jag kommer hem. Det är så upp som en sol och ner som en pannkaka. små, små saker som slår undan benen på mig. 


Måndagen slutade i kaos. Tisdagen gick åt till möten och mail och flykten till landet. Onsdag, igår, fick vara en mellandag med lite eldar att släcka. Idag är det en bättre dag. Jag menar vad tjänar det till att deppa ner sig? 


Det som retar mig mest just nu är: Folk som beter sig som fan och gör andra illa. Och att det ligger på mig att skrapa upp resterna. Folk blir av med hundar och får djurhållningsförbud. Men ungar får de ha! Och hur många som helst. En del människor ska inte ha rätten att kalla sig föräldrar. 


Hej då!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards