Alla inlägg den 15 april 2014

Av Veronica - 15 april 2014 10:07

Lalala! Ännu en dag på ännu en vecka. Dagarna ser likadana ut. Life goes on and on and on. Hopp och förtröstan blandas med panik och leda. Jag andas och tar en dag i taget. Brottas med mig själv och mina tankar. Både de positiva och negativa. 

 

Andra dagen i spåret. Min mission denna vecka är att harva runt där varje morgon. Idag tog jag och rotade fram de gamla gåstavarna som inhandlades för en sissådär hundra år sedan på Ullared och som är använda ca en gång. Typ. Men idag dammade jag av dem och travade iväg! Gick skitbra! Pulsen stiger en hel del mycket snabbare. Jag kom runt på sex minuter bättre än igår. Med stavar. Good jobb! Den här veckan blir det ett varv. Nästa vecka blir det två. Det är mitt mål.

 

Biljetter är bokade till Öl och Whiskeymässan med vinprovning. Det ser jag fram emot! Det ser lovande ut med många små intressanta mikrobryggerier med ale i alla dess former. Det blir en bra dag! Tänk,en heldag med massa god whiskey och öl. Kan inte bli bättre. Det är det enda jag behöver göra i vår. Sedan är jag nöjd. 

 

Vi vet redan vad vi gör nästa sportlov! Vi hittade en stuga i helgen. Mitt i backen nästan, tio bäddar och hyfsat pris med tanke på veckan. Bokat och klart! Ski in och ski out. Sånt gillar vi och säkert alla "barn".

 

För barn är de snart inte någon av dem! En är nitton, en fyller 18, en går ur nian och en nyss fyllda 14. Vad hände!? När vi träffades gick en i nian, en i åttan, en i sexan och en i fyran...Vad hände??? Det är sanslöst!

 

Så de är nog glada att få bo lite flashigt mitt i backen i en relativt ny stuga. Och helt ärligt,jag med ;) Jag är helt såld på fjällen! Luften, miljön, aktiviteterna och ja, allt. 

 

Hej då!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards