Direktlänk till inlägg 7 april 2014

Tired på ögan.

Av Veronica - 7 april 2014 08:58

Japp, tänker inte på nåt sätt försköna att idag är jag trött. Jättetrött. Fortfarande liiite ont i nacken. Jag vaknade igår morse och fick kräla ur sängen. Typ nackspärr. På vänster sida. Ner över skulderblad och arm. Blä. Det gick till sig efter en halv dag...Men nåt är det som fortfarande drar i vissa lägen.

 

Jag känner mig tung och svullen. Misstänkte mens igår och javisst kom den nu. Tjoho. 

 

Fem dagar på raken i gymmet plus den konstiga nacken tog mig bara ut på en promenad runt husen efter svullardag med hembakat för att fira äldsta ungen i familjen i förskott. Jag gjorde min parad kladdkaka med mosade hallon och skrällde till med en glutenfri sockerkaka med lime. Fan vad kul det är att baka!

 

I mitt nästa liv ska jag inte ägna mig åt lall, jag ska satsa stenhårt direkt på antingen miljöaktivist, ekologisk bonde eller konditor med inriktning glutenfritt. Så nu vet ni vad mitt nästa liv innehåller.

 

Jag har bestämt mig för att slappa in dagens to-do. Besök på sjuka huset, banken och en stilla promenad på bandet. Kanske lite arm. Fast jag väntar hem la familja. Skriva ut en massa papper och vänta på posten ska jag oxå göra. Hur klarade jag mig utan skrivare? Tack pappa!

 

Jag har blivit ruskigt medveten om mat, gifter i mat och alternativa mediciner under mitt år som student. Jag retar mig på att bra mat utan tillsatser och ekologiskt framställda varor blivit en klassfråga. Som, för tillfälligt, arbetssökande med tre hemmavarande barn på heltid, finns inte chansen att bara köpa ekologiska grejjer. Men jag tog fasta på ett råd: Börja med frukt och grönt! Så här köps det ekologiska bananer. Jag tycker farlig mat med för mycket socker och palmfett ska lagstiftas bort. Japp! Kan vi styra med åldersgräns på tobak och alkohol, kriminalisera droger och införa friskvård kan vi förändra maten.Vad våra barn äter i skolor, vad vi serverar hemma och lär barnen äta. 

 

Jag använder gärna socker när jag bakar och jag inbillar mig att som alla andra droger funkar det i måttlig mängd;) När man lagar mat eller bakar hemma tillsätter man inte en massa annat. 

 

Det här året ska vi minska på ohälsosamma livsmedel i vårt kök. Så ofta det går. Allt handlar om vana. Vi ska inte ha drickchoklad hemma, inga godsaker på veckorna, frukt och grönt ska som vanligt finnas och vatten till maten. Små bäckar....

 

Vi äter oss sjuka och det är dags för politiker att satsa på välmåendet hos befolkningen. Inte skapa ett större klassamhälle där bra mat är för dyrt för den vanliga familjen. Importerad mat borde vara dyrare. Gynna de svenska matproducenterna. Sverige är ett rikt land och vi skulle överleva länge på våra egna resurser. Bra mat utan gifter, tillsatser, färgämnen och socker bör vara en mänsklig rättighet.

 

Och där slutar jag för nu ;) Mer kaffe och lite nyheter. Lavv end piiis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Skapa flashcards