Alla inlägg den 3 april 2014

Av Veronica - 3 april 2014 07:23

Jättechockad! Över mina nya sov och morgonrutiner. Jag är ju en zombie at morning...det tar två timmar innan det är fart på mig. Oavsett tid. Det spelar ingen roll om kl är 6, 8 eller 12 så tar det två timmar innan maskineriet är igång. Har alltid varit och kommer förmodligen alltid vara. Meeeen, nu sedan årskiftet har jag tuffat igång tidigare och tidigare. 

 

Jag började med att skjutsa kidsen till skolan och nu är jag uppe i att vara vaken från 6! Dricka kaffe, kolla tv och surfa. Så när kl är 8 är jag på g. På riktigt! Om det är våren, mineralerna, det faktum att plugget och oket är slut eller bara allmänt välbefinnande...Ja, det vet inte jag. Men glad är jag.

 

Det är skönt att studerandet är över. Det var skitkul att plugga. Och det var jävligt pressande! Att prestera under dessa omständigheter...Hursom, nu är det över! Jag kan slappna av och ha ork över till annat.

 

Jag har börjat på gymmet igen. Här hemma i huset. Billigt och bra. Jag somnar som klubbad varje kväll mellan 22-23. Sover som en gnu och vaknar utvilad. Många hjärnspöken är borta. 

 

Den här våren ser jag fram emot. Trots utebliven a-kassa...Tredje gången jag fick hem ofullständiga papper!!! Som löne ska fylla i??Ja, ja, jag tog hela bunten och skickade till dem. Och väntar väl en två veckor till på mina pengar. Tur ekonomiministern varit framme och bantat kostnaderna ;)

 

Så lugn och övertygad om att allt ordnar sig har jag aldrig varit. Skön känsla.

 

"Sol ute, sol inne. Sol i hjärta och sol i sinne"!

Ovido - Quiz & Flashcards