Direktlänk till inlägg 1 april 2014

Att bli "äldre".

Av Veronica - 1 april 2014 11:54

Vad är det att bli äldre? När vi är unga vill bli äldre. Så mycket att vi glömmer bort att njuta av vår ungdom! Det är inte förrän efter ca 25 år typ som man uppskattar sig själv som ung. Det är inte förrän nu man ser hur jävla smal och snygg man var! Och som tjej ägnade man halva tonåren och ungdomen till att tycka att man var tjock? I vilken del av örsnibben??

 

Nu när vi är "äldre" eller tom "gammal", vad är det? Är det att bli liiite klokare, liiite modigare, liiite vildare....Att strunta liiite mer i vad folk fakstiskt tycker?

 

Jag läste en krönaika i en kvällstidning förra veckan om hur man ska klä sig som medelålders. 40+ alltså. Åsikterna går isär lite kan jag säga. Camilla Thulin vill att vi slutar färga håret. ALDRIG säger jag! Visst, i allt "du är vacker som du är-andan" erkänner jag att nä, jag vill inte vara grå och vacker. Jag vill fortfarande vara röd eller svart, beroende på vad jag känner för.

 

Nä, att bli äldre för mig är: Inte att klä mig efte min ålder, utan att klä mig som jag vill. I min garderob saknas ännu svart finbyxa, jumperset, kuvertväska och Ecco-skor. Mår jag dåligt av det? Nä. Min basgarderob består av: *Ett par smala mörka jeans med hög midja som passar till allt. De funkar till tunika, till skjorta, till t-shirt och gubbkofta.

*En vit skjorta med trekvartsärm i oversize-modell för att rocka till det lite. Passar till pennkjol, kort kjol, jeans och leggins. Med eller utan bälte. Med eller utan slirre.

*"Gubbkofta" i längre modell. V-ringad. Passar till kjol, leggins och jeans.

*Svarta leggins. Olika utföranden och passar alltid!

*Tunikor i olika längder, färger och stil. Blanda gärna tufft och gulligt.

*Linnen. I alla längder och i alla färger. Bra att ha under allt.

*Svarta kjolar i tre längder. Pennkjol med markerad midja och "ballongfickor" gör underverk med figuren;), kort svart i mjukt material, bra under den liiite för korta tunikan. Och den hellånga i mjuk jersey som passar till allt.

*"Blusar" i rak modell. Perfekt med linne under till alla nederdelar. I alla färger.

*Långärmade t-shirtar i lite oversize modell. Passar till allt det med.

*Klänningar. I alla möjliga och omöjliga längder, färger och mönster.

*Strumpbyxor. Spetsmönstade, blommönstrade, enfärgade, rutiga, randiga och allt där emellan. Till allt, alltid.

 

På fötterna då? Sneakers! Färgglada helst. Converse eller converseliknade. Funkar till allt. Jodpurs, klassiker. Hög svart stövel. No comments.

 

När man äntligen börjar komma upp i åldern när man törs, ska man inte få?? Jag bryr mig då inte om jag anses klä mig för "tonårsaktigt". I don´t care. 

 

Att vara snart 42 är en välsignelse;) Mer rött i håret, mer färg på benen och våga vägra "tant".

 

Pöss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards