Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Veronica - 21 mars 2014 13:02

Här har det promenerats och rullats på höftkulorna. Släckts eldar. Dagens små borden är klara. Jag fick en dos d-vitamin i solen med vinterjacka, knäkorta byxor o blommiga foppa-tofflor. Läsandes Sundsvalls Nyheter.Och nä, det var inte så varmt. Men jag har andats luft, låtit solen träffa de vita kroppsdelar som var framme och tagit mina mineraler.


Posten är genomgådd och det regnade lite pengar över hushållet idag. Inte helt fel med tanke på det sedvanliga strulet med a-kassan. Det spelar ingen roll att jag var ute över en månad innan med intyg från när och fjärran, läste allt noooga och skickade in som jag skulle. Det kommer alltid tillbaka! Och så börjar processen om...ringa för mer intyg, läsa igenom allt ännu en gång och som extra åtgärd: Ringa in och bekräfta. Done and done.


Som gräddet på moset ringde telen och beskedet att jag var utvald att träffa ett stort företag för information och intervju till veckan...Bajs. Jag befinner mig 20 mil hemifrån då. Och helt ärligt med handen på hjärtat så är det ett av de jobb jag sökt bara för att söka. Och så är det just de som är intresserade. Det finns en mening med detta. Jag har bara inte kommit på det ännu.


Fredag är det fortfarande. Det innebär att jag bör ta ansvar som hemmavarande del i hushållet att piffa lite så familjen känner sig välkommen hem! Det påminner mig om att poppa just Välkommen hem med Veronica Maggio. Så får det bli! Poppa, förbereda middag och piffa! Piff piff och puff!



Av Veronica - 21 mars 2014 07:04

Men helt plötsligt lossnar det lite. Om det beror på mitt uppdaterade och upphottade CV eller slumpen...Who cares! Tre stycken har hört av sig angående jobb den här veckan. Naaajs!

 

Annars, moraliskt dilemma. Hur gör djur? Ja, jag gör som jag bestämt mig för. En oskyldig människa ska inte lida för att andra i omgivningen är dumma. Så är det bara. Även om det innebär att jag gör fel i andras ögon...

 

Jag är mamma och tänker först på barns väl och ve. Inte bara mina egna, jag tänker på andras med. Även de som folk tycker inte förtjänar det. Gå ett steg längre och tänk på varför de är som de är. Inga ursäkter, men en förklaring. 

 

Framåt, framåt, framåt vi gå.

 

Helgen bjuder på storstäd, storhandling, packning, födelsedagsfirande och ligga i soffan med handen i stora gorraskålen. 

 

Tjopp tjopp!

 

 

 

 

 

 

Skapa flashcards