Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

"Nu ger jag upp"

Av Veronica - 18 mars 2014 13:43

Den refrängen från vilken sång det nu är har jag haft på repeat i reptilhjärnan idag. Tro det är Rasta Hunden eller något annat skoj. Hursom. Precis så känns det. Nu ger jag upp. Frustation över att vissa kommer så lindrigt undan och att andra måste vara starkare än stark...

 

Jag brukar ställa frågan: -Hur mycket pallar man egentligen? Med ganska små mellanrum...Det liksom bara rullar på, allt bara kommer. När jag precis börjar andas och får ner axlarna kommer nästa grej. Hela tiden.

 

Det är svårt att räcka till och orka med. Vänner och allt utom närmsta familj får stryka på foten. Jag orkar inte. Mitt bland alla mail, telefonsamtal och möten tappar jag bort lite gnista och glöd.

 

Nu tar vi det från här. Allt som är gjort och ligger bakom får stanna där. Jag kan bara fokusera på framåt.

 

Varje morgon är en kamp. Varje steg upp och ut är en gigantisk prestation. Bakslag. Jag hatar ordet bakslag. Inget är gjort på en dag och en männsika som mår dåligt måste tas på allvar.

 

Så idag tar jag den enkla vägen ut. Mail skickas i stället för samtal som första åtgärd och vädjan. Och ambitionen att göra smaskig middag byts ut mot stekt falu och pulvermos. Åt helvete med stärkelserädsla och att blodsockernivån skjuter i höjden! Det är vad jag presterar idag.

 

Dagen är inte slut än. Det är mer möte på g. Eller vad det nu kallas. 

 

Dagens visa ord: " Döm aldrig en människa för hur hen agerar. Det finns en anledning du inte ser. Lyssna. Välj att acceptera eller försöka förstå. En människa som sluter sig eller förändras snabbt, gör det av en anledning. Amen"

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Skapa flashcards