Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Veronica - 12 mars 2014 10:15

Jag har ett allvarligt problem! Jag knarkar resor över hela världen just nu! Jag har hittat såna bra resesaiter med så låga priser på hotell och eller flyg så man blir sjuk!

 

Här sitter jag med stämpling,som inte ens börjat än...Lika med lite inkomst. Vi har en lägenhet vi ska börja renovera. Vi har en vecka i fjällen att göra och ett tripp till Riga. Trots det, och trots brist på pengar sitter jag alltså ett par timmar varje dag och letar resor på nätet. 

 

Resor till när och fjärran. En-veckors solsemestrar, för bara oss två vuxna och hela familjen. Weekend resor till europeiska städer. Jag har hitills idag avverkat Skottland, Irland, Riga, Aten, Barcelona och Prag. Jag har kollat solresor till Halkidiki och Barca. 

 

Jag har slukat billiga flyg över hela världen på säkert fyra olika sidor. 

 

Jag blir toookig! Hjälp mig att sluta! Solen skiner, hemmet vill ha kärlek och det behövs handlas. Och jag drömmer om resor. Tolvstegs-avgiftning.

 

Jag ska utmana mig själv nu....Lätta på arslet och sätta igång!

 

 

Av Veronica - 12 mars 2014 07:54

Hur är det med att vara riktigt klok?? Är det att inse vad man vill och kan? Elller är det att sälla sig i ledet? Att göra det som krävs för att bli accepterad i livet...Är det att bita ihop och gå på jobbet för pengarna trots att det svider i magen? Eller är det att inse att det måste finnas något annat som får dig att må bättre?


Är det att vara politisk korrekt eller är det att gå sin egen väg? 


Hursom så är det vår igen. På allvar. Vägarna sopas,fåglarna kvittrar och jag njuter! Det är ljust. I mitt fall kommer klokhet med åldern ;) Jag har insett att fan vad beroende jag är av ljuset. Så mycket för den nattugglan och "svår och svart". Jag funderar t o m på att bleka håret ;)


Ljus vill jag ha och en rejäl skogspromenad. Funderar på vem jag ska lura med. Men först den där koppen kaffe. Och där såg jag att fönstren häruppe måste torkas! Men inte nu ;)


Morrn!

Skapa flashcards