Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Ibland behöver man bli påmind!

Av Veronica - 12 februari 2014 15:00

Om vad som betyder något här i livet. Idag var en sådan dag. Jag var inte sugen på att göra något vettigt alls idag. Så efter att ha suttit i sängen och tänkt på allt det där jag borde börjat med, borde gjort och skulle ha behövt...Ja ni förstår...Jag gav upp och surfade mig genom förmiddagen. Skakade liv i kroppen och tog en promenad när ändå bilen måste flyttas. Böter vill vi inte ha nu!

 

Jag släpade mig runt min lilla runda, eller inte, det gick raskt idag! Mitt konstiga halsonda är nästan borta, jag hade en pluggfri dag. Jag tror det kallas återhämtning.

 

Hursomhelst, under min promenad tänkte jag på att det är snart min andra bröllopsdag. Så för tre år sedan hade jag precis börjat lära känna den som skulle bli min man. Det trodde jag aldrig! Jag minns hur trevande det var...Hur mycket te och kaffe vi drack. Hur mycket vi pratade.

 

Hur fåniga vi var;) För hur fåniga är inte nykära vuxna??!! Fjortisfasoner i gamla kroppar...De här tre åren borde varit de absolut lättaste och bästa åren i mitt liv. Och det har det varit, oftast. Det har även varit kantat av så mycket svek, skitsnack och prövningar. Jag har tvivlat och tvekat. På allt utom min familj!

 

Nu sitter jag på sovrumsgolvet, spelarMelodifestivallåtar på hög volym, jag har fuldansat och gråtit. Jag är konstig! Jag kan stå och tokdansa sådär fult man bara gör när man är helt själv hemma...jag är glad och lycklig. Jag älska verkligen dessa gamla godingar! Och mitt i allt börjar jag gråta! Gråta över idiotiska människor som gör andra illa. Som gjort mig illa. Och framför allt mina kära.

 

Efter ett par minuters dans och gråt. Ja, jag fortsatte såklart dansa och sjunga till Nick Borgens We are all the winners...Jag är ju kvinna och kan göra två saker samtidigt;) Eller det var väl fler...Jag dansade, sjöng, grät och tänkte. Det är multitaska det!

 

Jo just, efter de minuterna torkade jag tårarna, sminkade på ett ensikte och tänkte att nu är det nog! Jag har det så bra! Varför ska andra pärhjärnor få mig att tro och känna mig sämre??? Jag har världens bästa karl! Världens bästa familj! 

 

Jag har hittat min partner in crime! Vi har kul. Alltid. Även när vi har tråkigt på en trist tisdag, har vi kul! 

 

Så, från och med nu ska jag sluta älta svek, skitsnack och knäppa människor. Jag ska slå mig fri på allt negativt. Det innebär att människor jag tycker om ryker från fejjan. För jag vill inte se den kontakt de har med de jag inte vill ha med att göra. Förlåt mig för det, men jag skyddar mitt hjärta. Mitt hjärta lider av att vi har brutit. Det är mångårig vänskap. Och det gör ont. Hela min ungdom, allt som hänt mig sedan jag var femton, var du med i. Du var delaktig i fyllor, killar, gråt, glädje, barnafödande, partnerbyten, gräl, tröst och hela livet. Jag pallar inte att du vänt mig ryggen. Och att du fortsätter göra de saker vi började med, med andra. 

 

lånar ett uttryck från en vän på just fejjan :Sinnesro. Det ska jag skaffa mig. Namaste!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 5 april 2018 19:10

Vad gör du för att må bättre när du inte mår bra? Vänder du också ut och in på dig själv ? Hänger du upp dig på allt och fastnar i nån sjuk fixering ?   När jag mår mindre bra ger jag mig själva satan på att hitta vad som är fel!  Jag lusläser om...

Av Veronica - 1 april 2018 09:01

Ska vi snacka psykisk ohälsa ? Det kan vara svarta strumpbyxor ,turkos ögonskugga och orangea naglar. Det kan vara engagerad medarbetare och kollega och det kan vara mamma som gråter på toan.    Första gången jag kan säga att jag mådde dåligt psy...

Av Veronica - 29 mars 2018 08:05

Varför blogga? Ja varför det ? Att uttrycka sig i sociala medier eller blogga är alltid en källa till diskussion. Varför?  Man gör väl som man vill 😛 En del tycker jag delar för mycket, tycker för mycket och är för mycket.  Ja välkommen till ...

Av Veronica - 28 mars 2018 14:35

Jag saknar att skriva av mig och bekvämligheten att inte orka via mobilen har hindrat mig länge nog😜Datahaveri och snålhet är anledningen till att ny laptop inte inhandlats. So here I am! Liggandes i soffan med kalla fötter och mobil .   ...

Av Veronica - 21 juni 2016 14:22

Nä, det är ju det jag inte vill bli! Jag är ju less på att min kropp skriker "Vargen kommer, vargen kommer" varje gång den utsätts för minsta lilla "stress".   Vad är stress?? Ja allt ibland! Ibland inget. Stress kan väl jämföras med att göra för...

Ovido - Quiz & Flashcards