Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Veronica - 31 januari 2014 09:05

Jo jo,sviterna efter migränattacken är lite svag värk i tinning och öra...Det kan jag leva med. Att jag ser överkörd ut och ser överkörd ut kan jag inte göra något åt...

 

Herregud! Jag börjar bli gammal! Alltså, shit hur jag ser ut på morgonen! Så blek. Så rynkig. Så glåmig. Så tråkig. När hände det???

 

Jag har inte beställt den looken. Finns det ångerrätt??? Tur det finns makeup. Tur det finns glittrig skugga och rouge. Och tur man lurar sig själv med det;) För det där är psykologiskt. Inte fan blir jag snyggare. Jag bara tror det!

 

Men det känns helt ok. Att fluffa barret och på med leendet gör något med humöret. 

 

Annars är det fredag. Sista vardagen på veckan. Första dagen på helgen. Gomiddag och soffmys. Plantera blommor och shoppa lite. Och en liten snabblunch med den äkta hälften. Löjligt ord egentligen. Äkta hälft??? Jag är mig veteligen inte delad i hälften. Och äkta?? Ja, finns det oäkta människor? Om man bortser från de falska kappvändarna man råkar på lite  här och var? 

 

Jag sitter i sängen och njuter av det sista pissljumma kaffet i koppen. Laddar för snabbdusch, påklädning, hårlockeri och en tripp till Paradise Valley. Alla andra kallar det Helvetesdalen. Men hallå!!! Där finns ju allt vi vill ha! På bekvämt promenadavstånd från Ikeas gigantiska parkering. 

 

Dagens kloka ord: Var snäll mot dig själv. Gör inte det du tror att andra tycker du ska göra, gör det du själv vill. Sluta stressa. Sluta tro att allt måste vara perfekt. Och vad är perfekt egentligen??? Är det när vi är smala, lyckliga och hinner stressa mellan sjuttioelva olika grejjer innan vi dör i vår renbäddade säng med manglade lakan? 

 

Stress är en välfärdssjukdom vi människor inte är utrustade för. Vem kom på att vi måste stressa??? Löjligt! Barn behöver inte ha allt och definitivt inte aktiviteter sju dagar i veckan. De behöver föräldrar som tar sig tid att prata och äta middag med dem. Läser läxor och pratar om livet. De behöver gå till och från skola eller buss. De behöver vardagsmotion ute i friska luften. De behöver inte äta mellanmål sittandes i bilen skjutsandes till inneaktiviteter. 

 

Barn behöver hemlagad mat och få äta i lugn ro. De behöver inte Billys eller Gorbys på tio minuter ståendes vid diskbänken. Barn behöver hjälpa till hemma. De behöver gå med sopor och bädda sin egen säng. De behöver känna att de är en del av en familj. Att de bidrar med något. Att de är en del av något större än de själva. 

 

Så äslar du ditt barn, ställ krav och låt de veta att de är speciella och älskade. De är inte världens mittpunkt ;) Jag lever för mina barn inte tack vare.

Ovido - Quiz & Flashcards