Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Veronica - 14 januari 2014 09:10

Ja jisses! Jag körde psykologi i nästan tolv timmar igår. Tro mig.Jag vet nu varför de som arbetar med psykologi är kollriga ;) Det där är förvirrande. Men jävligt kul! Jag skrev nästa två tusen ord om det igår... Lämnade ifrån mig inlämningen med två dagar till godo. Så idag kör jag repetition inför muntliga provet imorrn.


Jag var väldans trött imorse. O väldigt glad att jag fick lite sovmorgon. Bilen startade utan problem så den enda som skulle skjutsas kom iväg. O hade det inte varit för min hemska trötthet o att jag valde för stora skidstrumpor som korvade sig i kängorna,hade jag så klart gått en morgonprommis! Såklart! Nu sätter jag målet att komma ut innan två. 


Det är krispigt därute. Men inte så farligt.Det blev bara lite strävt i näsan vid inandning. Jag gillar vintern. Med rätt utrustning så är den underbar! Tunna ullsockar, underställ, rejäla skor, jacka o byxa som står emot väder o vind. O mössa såklrt. Skydda händer, fötter, hals o huvud så kommer du långt. 


O jag längtar till Vemdalen!!! 


O annars...Tja julen är kvar, det skulle behöva tvättas, livet är lite kaos o det är precis som vanligt.


O återigen, om det finns någon som tror att jag är mer psykisk instabil än nån annan....mnja, inte ett dugg. Jag bara talar om hur jag känner. Jag stänger det inte inne o knaprar antideprissivt! Jag åker inte in o ut på deppkliniken. Inget fel idet om man behöver det! Men, tack vare eller på grund av att jag lovat mig själv att inte hålla negativa känslor inne klarar jag mig bra. 


Jag vet alltid till 99% varför jag känner o mår som jag gör. Det gör att jag kan reparera mig själv lite. Insikt är ett finnt ord.


O tro mig, det kommer alltid finnas saker jag aldrig kommer acceptera. Det finns alltid värderingar som jag inte delar. O jag skiter högaktningsfullt i om ingen tror på mig. Så länge jag vet vad som hände o så länge jag vet att jag överlevde, är jag nöjd.


Livet är en resa. Vissa perioder känns längre än de borde vara...Men i slutändan är det bara dagar, timmar o sekunder. 


Jag ska berätta vad jag tar avstånd ifrån: Män som förtycker kvinnor, kvinnor som förtrycker män, vuxna som förtrycker barn. Förtyck kan vara så mycket. Det kan ta sig så många uttryck. Relationer är inte alltid lätta, men att inte låta någon växa, vara sig själv eller blomma ut...Nä, det köper jag inte. En människa som anser sig behöva kontrollera en annan, nej. En människa som skrämmer andra till lydnad, nej tack.


Så eftersom jag uppenbarligen ställer mig utanför accepterat beteende när jag tar avstånd från sånt...Ja, då är jag gärna konstig o ensam! För ett sånt liv vill inte jag ha. Tänk att de som väljer att leva så anser mer normal än den som inte gör det....Upp o nervända världen!



Ovido - Quiz & Flashcards