Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Veronica - 13 januari 2014 08:26

Måndag. Ny vecka. Upp o på g. Ett barn skjutsat o morgonwalken done. Idag ska jag plugga psykologi o ställa sjävdiagnos ;) Närå, det ska pluggas. Intressant.

 

Helgen kom o gick. Det var både bra o anus. Bra var att mannen drog på afterwork med polare:) Jag drog till en gammal inflyttad vän. Prat o vin. Barnen hängde hemma med kompisar, vi hade sju ungar 13-17 på övervåningen fram till tre på lördagen :) Jag tycker det är riktigt kul att barnen vill vara hemma med vänner. Det finns barn som inte tar hem kompisar. Eller inte får...Vilket jag tycker är strange!! Visst, det blir lite rörigt...men här städar de efter sig så då gör det väl inget. 

 

Sonen med vän gick på konsert på lördagen. En av julklapparna från oss. Vi skjutsade o hämtade. O kvällen veks åt film o godis. Dottern drog till bonnvischan med vänner o grabbar. Då var det den familjens tur att ha huset fullt ;)

 

Söndag. Lång sovmorgon. Frunch med trötta barn. En som arbetat natt i backen. Promenad i kylan. Handling inför veckan o gomiddag. En timmes slapp i soffan med söndagstidningen.

 

Man ska inte klaga. Tillvaron är helt underbar. 

 

Anus då? Jo...att behöva prata med barn om hur en del vuxna beter sig. Att behöva såra dem med hur vänner o släkt beter sig. Det gör ont. Det finns saker jag inte tycker barn ska behöva veta om hur sjukt en del beter sig.

 

Tyvärr så färgar sådana samtal flera dagar o stämning är inte på topp. 

 

Men som sagt, ny vecka, Lyxfällan på tv, Quizkampen på mobilen o datorn i knä. Multitaska är inte bara för unga ;)

 

Peace.

 

 

Skapa flashcards