Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Veronica - 6 januari 2014 19:32

Japp, så var det dags att kliva ut genom dörren i arla morgonstund för arbete o skola. Vissa i det här huset får en extra dag...Jag o de "yngsta" glinen. Så jag har en morgon till med kaffei säng o en massa tv ;)


För att på onsdag inleder jag mitt nya liv. Ett liv mot uthållighet o perfektionism ;) Nä, skojar bara! Nä, jag har bara bestämt mig för att se till att mornarna blir längre för mig o kortare för andra. Det har varit en jobbig senhöst o vinter hitills för mig o en till här hemma. Så för att underlätta lite ska jag leka chaufför på mornarna o då passa på att ta ett varv i spåret när jag ändå lämnar av.


Det är även dags att jag tar itu med min jävla hälsa. Ett samtal till VC imorrn igen. Min trötthet o konstiga förkylningssymtom försvinner inte. Jag läste om nedsatt funktion i sköldkörteln av en slump. O voila! Det är mina symptom! Nu ska jag bara tvinga läkaren att ta det provet på mig. Min mission imorrn.


Julen är över o den var lång! Jag tog inte på mig mer arbete än två dagar i veckan då jag fortfarande pluggar på heltid...O det räckte. Vilket har lett till att jag hunnit med den mest stressfri jul ever! Att karl dessutom var hemma sjukskriven hjäplte till. Vi fick nån sorts egentid o återhämtning.


Annars söker jag jobb jävlar i min låda! Inlämning imorrn o sen fortsätta skicka CV överallt. Tänk om det damp ner ett arbete lagom till jag är slutpluggad! Underbart att få börja arbeta i februari...


Såhär en vecka in på nya året äter jag fortfarande för mycket godsaker, har ännu inte tagit mig till gymmet o är fortfarande lite arg.


Jag lever i min lilla bubbla o efter torsdag vet jag o mina nära mer. Hur kommer vi vidare nu? Vad gör vi? Vem vet...


Nä, nu orkar jag inte mer. Jag har pluggat o googlat halva dagen, städat o lagat pulled pork! Det var gott. Värt att göra igen. Nu ska jag luta mig tillbaka o kolla på kusinen som ska vara med i Svenska Mästerkocken eller vad det heter. Kul ska det bli i alla fall.


Puss på er <3



Skapa flashcards