Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Veronica - 2 januari 2014 15:20

Nytt år, ny blogg. Jag har valt att låsa min gamla. För där har jag fått mina stalkers som jag inte mår så bra av att ha. Men det är väl så, har man åsikter så får man ta att andra inte delar dem. Jag väljer att inte ha med det att göra mer.

 

Jag försöker ännu förstå vad det är som gör att många andra får ha åsikter om mig, mitt beteende eller annat. O jag inte får ha det?

 

Kommer aldrig förstå. Jag brukar göra det mesta enligt regelboken men det brister såklart ändå.När andra inte beter sig.

 

Jag har ett behov av att lufta min atnkar. O det är ju just det det är. Tankar o känslor. Mina. O de som känner sig träffade ska göra adet oxå. Det är bara att deras reaktioner blir som man förväntar. Taggarna ut.

 

Ja, ja det är gammalt nu. Jag har rensat ut i livet o känner mig både lite ensam o naken. Men det går till sig. Jag vet att när känslan av overklighet lagt sig kommer det här att bli bra.

 

Jag utsätter mig inte längre för atts e vad de jag inte vill se vad de gör gör...Om ni fattar. 

 

Jag är inte en sån som inte kan vara med de som inte tycker som jag. Jag tycker om att vara med olika människor. Det handlar inte om det. Det handlar om att jag fått nog. Nog av att behöva lyssna på o stå ut med ord o saker som inte de andra behöver. "För att jag är så stark" Nä, jag är inte så stark.

 

Jag blir ledsen när folk ljuger om mig o ställer mig ett ljus som inte stämmer. Bara för att..??? Jag vet inte.

 

Jag har slagits för vänner i många år. Stått upp för deras utseende, sätt, barndom, pojkvänner ja allt. Jag har lyssnat, räknat med o funnits. Det betyder inget idag.

 

Bara för?? Att jag sade vad jag tyckte? Är det inte så människor o vänner ska kunna göra?

 

Ja jag vet inte. Jag vet bara att mitt liv är upp o ner. Jag vet oxå att jag landar på fötterna.

 

Jag vet att det finns andra vägar att gå. Jag läste precis ett sånt bra ordspråk: "Det krävs mod att öppna en dörr till det okända o ett ännu större mod att stänga en dörr till det redan kända."

 

Tack till alla er som inte dömer mig. Som ser männsikan bakom min retsamma fasad, som förstår att jag driver både med mig själv o med andra. Tack för positiva tankar o kommentarer.

 

Nytt år, ny blogg o erfarenheter.

 

Jag tar bort det som gör ont. Jag väljer att inte se det som sårar. Jag brände fem lappar i elden på nyår...Mitt liv, mitt hjärta, min sinnesro.

 

Ovido - Quiz & Flashcards